[H] Welke springhengst voor Lupicor x Jetset x Goodtimes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

[H] Welke springhengst voor Lupicor x Jetset x Goodtimes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 15:07

Graag wil ik een veulen fokken met mijn merrie. Het is een 7 jarige Lupicor X Jetset. Voor volledige afstammeling: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=28373
Merrie is nooit naar de keuring geweest maar we zijn dit van het voorjaar van plan.

Ik ben op zoek naar een springhengst die ook goede bewegingen vererft, het hoeft geen KWPN hengst te zijn.
Zelf ben ik weg van Balou du Rouet maar ik weet niet of dat zo verstandig is kwa karakter. :+

Verbeterpunten:
* Achterbeen, zou een stuk sterker mogen.
* Galop
* Karakter! Ze is erg nerveus en moeilijk te rijden, de hengst moet heeeel koel in de kop zijn en dit ook vererven.

Behouden:
* Springkwaliteit
* Maat, merrie is 1,66m en dit moet het veulen ook minstens worden.
* Stap, ze kan goed stappen en dit wil ik ook graag behouden.

Het veulen zou niet voor de verkoop zijn, we willen het graag houden. Ik heb wel een voorkeur voor bewezen hengsten.

Filmpje als 4 jarige:

Foto's van dit jaar:
Afbeelding

http://94.100.124.143/1017000001-101705 ... _FJdO.jpeg

http://94.100.125.27/1019600001-1019650 ... _fKOJ.jpeg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 29-11-10 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

EvelienH

Re: [H] Welke springhengst voor Lupicor x Jetset x Goodtimes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 09:59

Niemand een suggestie?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:35

Op die van jou zou ik nog wel eens Numero Uno durven gebruiken. Misschien qua karakter niet het meest gebruikelijke of logische. Maar van Uno komen over het algemeen geen zenuwchtige paarden, eerder brutaal.

En als je voor een echte allrounder wil gaan die hele mooie paarden geeft en stoere bokken die nog een super karakter hebben ook, Now or Never. Heeft in Duitsland het goed gedaan en in NL toch ondergewaardeerd. Heeft overigens ook al een paar eventers gegeven.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 15:28

Van Now or Never ben ik ook wel gecharmeerd, zal er eens naar kijken.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:47

Ik zie dat je een veelzijdigheidsruiter bent.
Dan zou ik kijken naar een hengst met Heraldik xx bloed in, de hengst die de WBFSH ranking leidt in eventing, hij had in Kentucky een zoon in het springen (Herald van Pilar Cordon), in dressuur (Ekwador met Katarina Milczarek) en 2 in de eventing. De moeder van Sam van Michael Jung is ook een Heraldik xx.

Ik zou dan kijken naar Royaldik.
Dat is een Royal Diamond uit de volle zus van Heraldik xx.

Royaldik heeft Inter I gelopen en 1m40 parcoursen gesprongen, wat hij nu loopt is me niet bekend.

http://www.gestuet-birkhof.com/de/hengste/royaldik.php

Het karakter is, gezien de inbreng van Royal Diamond, geen enkel probleem, in tegendeel.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:56

Wat vind je van Indoctro? Ik weet niet of hij qua budget of karakter bij je paard past maar hij levert wel kwaliteit.
Misschien een zoon van Balou du Rouet? Zoals bubalu.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 23:15

Ik ga er allemaal eens naar kijken. :) Kwa karakter mag het wel een brutale hengst zijn, zolang het maar geen nerveus en kijkerige is. Liever brutaal en koel in de kop.

Royaldik is inderdaad erg gaaf! Ik zal eens kijken of ik er nog meer info over kan vinden.

Zelf zat ik nog te denken aan Unaniem?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:20

Moet de merrie ruim voldoende maat meenemen. Unaniem verkleind behoorlijk. Wel super karakters e ook fijne bewegers ervan gezien.

Je kan ook nog altijd kijken naar wereldkampioen jonge paarden Grafenstolz. Komt ui een super Trakehner moederlijn en de hengst loopt zelf op hoog niveau. Echter het blijft een trak met een trak karakter en dat moet je liggen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 00:26

Daarom, ik ken een merrie van ruim 1,75m uit een popperige merrie van 1,62 van Unaniem. Die kan fijn bewegen en heel ruig springen. Ik dacht dat Unaniem juist vergrotend werkte, volgens dat exterieurindex van het KWPN vergroot hij wel, maar dat wil ook niet veel zeggen. :+
Ik heb geen ervaring met Trakehners, dus zou niet weten of het mij ligt. Hou zelf wel van sensibele paarden maar deze merrie is te moeilijk 'tussen de oren'. Vandaar dat de hengst echt koel in de kop moet zijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:30

Heb behoorlijk wat Unaniems gezien maar geen van alle groot :+ Wel stuk voor stuk fijne beesten.
Die index trak ik mij niet veel van aan, je kan beter zelf goed rondkijken.

Traks zijn net wat anders dan andere paarden. Ze willen alles doen, maar als het ze niet aan staat doen ze niks. Als je ze beledigd moet je heel snel weg wezen :+ Hebben beetje grote ego's, maar wel een super groot hart en veel bloed.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:47

Grafenstolz is idd ook een goeie optie, als je een eventingpaard wil fokken!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:50

Heb je nog een stand foto ? *D

Zo te zien heeeft ze een behoorlijk gebogen achterbeen ;dat zou ik zeker in mijn keuze meenemen.Numero Uno geeft dat nl ook door.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 11:50

Nee, geen goede. Zal vanmiddag even een foto maken. :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:54

_lautje_ schreef:
Heb behoorlijk wat Unaniems gezien maar geen van alle groot :+ Wel stuk voor stuk fijne beesten.

Traks zijn net wat anders dan andere paarden. Ze willen alles doen, maar als het ze niet aan staat doen ze niks. Als je ze beledigd moet je heel snel weg wezen :+ Hebben beetje grote ego's, maar wel een super groot hart en veel bloed.

Wij hebben een Unaniem van 1.74m! En ze komt zeker niet uit een groot lijntje (m 1.64 en mm 1.64m mmm 1.62m)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 15:53

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 21:21

Niemand meer? :o

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:05

_lautje_ schreef:

Ik vind juist niet echt dat Unaniem klein fokt.
Ik ken een paar merrie's die nu 2.5 jaar oud zijn en al boven de 1.72 zijn.
De volle zus van Unaniem is ook 1.76 dus denk ook wel dat Unaniem groot kan fokken.
En zijn kinderen zijn erg leuke brave paarden.
En doen het ook al goed in de sport kunnen ook goed bewegen.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:47

Unaniem fokt over het algemeen vergrotend. Daarnaast staan zijn nakomelingen bekend om de fijne, meewerkende karakters.

Ik heb zelf vanwege enkele tips 2 jaar geleden voor Unaniem gekozen voor mijn zeer 'karaktervolle' merrie (1.64) en deze heeft een groot hengstveulen gegeven (verwachtte stokmaat 1.70/1.75), met tot nu toe een ontzettend fijn karakter. Echt een schat en heb er tot nu toe zeker geen spijt van gehad.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:49

Wat vind je van Ultimo? Daar stond een tijd terug een heel positief stuk over in de IDS over zijn nakomelingen..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 13:10

Aan Ultimo heb ik inderdaad ook al zitten denken. Zal eens wat meer info gaan zoeken over zijn nakomelingen.