Hele interessant informatie over Lusitano's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Hele interessant informatie over Lusitano's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 12:50

Weliswaar in het Engels vertaald, maar met veel interviews en beeldmateriaal van Lusitano paarden. Begin deze maand was er een hele groot symposium over de Hedendaagse dressuur/ Rijkunst waar onder andere Kyra Kirklund, Edward Gal ( rijdend op een Braziliaanse Lusitano te zien) Pat Parelli en vele coryfeeen uit Portugese paardenwereld te zien en te horen waren.
Verder staan er ook veel leuke filmpjes op:

http://www.tribunalusitana.com/

Verral16

Re: Hele interessant informatie over Lusitano's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:15

Ja klopt, ik zag op dat filmpje allemaal bekende langskomen, Luis Valenca, de jongens van de Portugese rijschool, Maria Caetano, ik heb ze allemaal ontmoet in Portugal. Heb les gehad van Ricardo van de portugese rijschool, leuk om ze allemaal op een filmpje te hebben.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 16:24

Wij hebben zelf les van Francisco Bessa de Carvalho, ergens in het filmpje ( 1.48) staat hij er ook op. Hij is ook ruiter bij de Escuola ( Poturgese Rijschool) en heeft zijn eigen rijschool en stoeterij.
De site is sowieso erg interessant en leerzaam door de vele interviews met bekende ruiters/ trainers/ fokkers.
Misschien kan je een keer komen kijken als Francisco hier weer is ;) Heb je hem toen ook ontmoet?

Verral16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:28

Oja, die naam zegt me inderdaad wel wat. Komt hij dan regelmatig naar Nederland of iets dan? Lijkt me erg leuk om eens te komen kijken hoor! :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 16:35

HIj is net dit weekend hier geweest om les te geven, zaterdag en zondag, en komt in februari of maart volgend jaar weer; beetje afhankelijk van het weer! We hopen dat begin februari gaat lukken.
We halen hem 4 a 5 x per jaar naar Nederland, Achterhoek en hij geeft dan ( klassieke) dressuurles. We hebben dan Lusitano's die meedoen maar ook andere rassen.
http://www.trailsend.nl/NL/clinics/klas ... /index.php

Als je me een PB stuurt met je email zet ik je op de mailing lijst.

Wij zelf naar het grote paardenfeest in Golega geweest, was ook weer erg leuk en hebben daar weer veel nieuwe, maar ook oude bekenden gezien.

Verral16

Re: Hele interessant informatie over Lusitano's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:39

Oké klinkt leuk!
Daar ben ik dit jaar ook geweest, heb er ook gereden met een paard. Kwam ze inderdaad ook weer tegen, ben even op de foto gegaan met Ricardo en Paulo Sergio. Was erg leuk daar!