Een eigen shet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

Een eigen shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 20:56

hoi,

ik krijg een pony bij mijn huis waar ik op rijd enzo...
maar nou zijn er wel mensen die bij mij zouden willen stallen maar ik zou er toch een leuke shetlander bij willen.
eentje waarmee ik bijv. 2 of 3x per week kan mennen en verder leuk verzorgen en wandelen enzo. natuurlijk ook grondwerk en vrijheidsdressuur. maar dan vooral een leuk maatje voor mijn pony. Over geld moeten jullie nu niet echt beginnen.
het geld is er namelijk zeker en hij komt niet direct natuurlijk. eerst gaan we dus goed kijken voor een geschikte rijpony waar ik lekker mee de bossen in kan en die koop ik pas als ik er 1 heb gevonden waar ik een klik mee heb.
ik zit gemiddeld nu 4 uur per dag op de manege dus de tijd is er makkelijk. (+ dat ik niet meer een half uur onderweg ben).
geld voor de dierenarts voor als hij onverwacht ziek word is al gespaard en geld voor onderhoud en hoefsmid en inentingen enzo ook.
Nu is dus mijn probleem: is het leuk om een shet te hebben?
ik rijd er dus niet op, ik ben namelijk 1.66 en weeg ongeveer 55 kilo. ik wil ook een grote shet boven de 1 meter.
ik weet dat het bij verschillende shets wel kan met dat rijden maar als ik er al op zou gaan zou ik zonder zadel stappen.
verder staat de shet gewoon de hele dag door op het weiland dus de ruimte is er ook.
ik wil hem dus vooral voor: gezelschap voor mijn (andere) pony, mennen en grondwerk.

hebben jullie nog tips of opmerkingen? misschien zelfs een voor de kar beleerde shet/menkar te koop?
laat het me dan graag weten:D

xJasmijn

Re: Een eigen shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:57

ik snap het niet echt? :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:59

Als je al een rijpony hebt denk ik dat de behoefte om nog op je Shet te kruipen al nauwelijks aanwezig zal zijn hoor, je kan dan immers al lekker rijden :D Ik heb zelf een Welsh Mountain, vind t heerlijk om nu lekker te wandelen en een beetje aan te rommelen (poown is pas 1,5 dus mennen oid zit er nog niet in). Zou in jouw geval wel kiezen voor een Shet die je ook rustig een paar dagen kan laten staan zodat je al je energie in principe in je rijpony kan steken en je de Shet gewoon zo nu en dan lekker mee kan nemen voor wat grondwerk of een stukje mennen, zonder dat t een pony is die graag elke dag aan het werk wil en zich dus kan gaan vervelen :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:59

volgens mij wil ze aan haar 25 berichten komen... (aa)'

Ik zou vooral lekker gaan wandelen en vrijheidsdressuur met je shet gaan doen.
Als ze helemaal verkeersmak is iemand zoeken die je kan helpen met mennen.
Laatst bijgewerkt door Vanky op 25-11-10 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:00

Ik vind dat je er goed over nadenkt, dat je er niet op gaat rijden! oke en 1 keer voor de grap stappen gaat die niet dood aan!
Maar met mennen, is het verstandig om hulp te hebben; of heb je al ervaring?

Het is heel leuk als je niet perse hoeft te rijden, tenminste ik vind mn shet nog steeds leuk <3

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:04

Je hebt je zaken goed voor elkaar zo te lezen. Ik ben alleen benieuwd hoe dat over een paar jaar is. Ik begrijp dat je nu in de brugklas zit? Je gaat het alleen maar drukker krijgen met school, vooral als het minder lang licht is in het najaar zul je dus (zelf) misschien niet zoveel tijd hebben voor je paardjes na schooltijd. Dat kun je altijd oplossen met een verzorger.

Eigenlijk ben je dus op zoek naar een shetlander als maatje voor je toekomstige pony. Ik zou daar nog lekker even mee wachten! Eerst die pony, dan een weidemaatje ;)

Je kunt tegen die tijd altijd nog een oproepje op bokt plaatsen dat je op zoek bent naar een shetlander, en aan welke eisen die moet voldoen.

succes!