Mijn mérens van 1.50 had COB. Full was te lang voor hem.
plutolover
Geplaatst: 24-11-10 21:49
ik heb maat Cob. Maar kan maar zo zijn dat de strijkklappen van HH alltijd ful is aangezien die strijkklappen van HH bij mijn hafje erg schuiven terwwijl ik dat met andere merken totaal geen last van hebt.
Ik heb een set van HH, maar die ga ik ook weer verkopen. Ze zijn maat full, maar de peesbeschermers zijn te lang voor mijn Haflinger, helaas..
Faringo
Geplaatst: 25-11-10 11:50
Een set van 4 kan ik nooit kopen. Meneer heeft voor dus de peesjes maat pony/cob (afhankelijk wel merk het is) en achter dus de strijklappen maat full. Best onhandig...
Denk trouwens dat dit topic bij Harnachement thuis hoort
Vaak is Full te lang voor haflingers. Mijn haflinger heeft altijd maat pony van peesbeschermers en soms moet hij maat cob voor strijklappen hebben, maar vaak past hij daar pony ook van.
ik heb van divoza maat pony zowel voor als achter en van tekna heb ik cob voor en achter harry's horse kan ik met farah niks mee worden zitten niet helemaal 100%
Die van mij hebben Cob, ik had pas ook een set van HH gekocht, maar de strijklappen zijn te groot, die verschuiven.. Dus best kans dat het maat full is.
Mystique04
Geplaatst: 02-12-10 21:06
heb vanmiddag ook een set gekocht van H.H. en in de winkel zeiden ze inderdaad dat peesbeschermers cob maat is en strijkklappen full maat.
Ik vind dit echt een lastig iets, cob vind ik te smal bij Almiro, gaat maar net aan dicht, dus ze zitten te strak naar mijn idee en full is negen van de 10 keer te lang, strijkklappen heb ik wel altijd full, cob is voor achter echt veel te klein!
Hmm.. Ik heb zowel cob als paard. Ligt er een beetje aan welk merk. Voor past full beter, achter cob
Nessie
Geplaatst: 04-12-10 14:58
Ik heb pony, en soms ook cob (Al zijn die voor Goldy echt net aan, ze vallen bijna van de benen af qua grootte (moet dan echt met het uiterste stukje klitteband werken en dan zijn ze nog ruim) , Wolder past ze allebei wel prima. )