Rustig tinkerhengstje 7mnd,

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara04

Rustig tinkerhengstje 7mnd,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 08:18

Hoi,

Heb een vraagje,ik heb sinds 9-11-10 een nieuwe aanwinst,een tinkerhengstje van 7 mnd, <3 .
Hij is mijn tweede veulen dat ik ooit heb gekocht,maar mijn vorige was echt een ontzettende klier,pas toen hij geruind was,werd hij het liefste paard wat je je kon wensen(ook een tinker overigens).
Deze is zoooooo rustig,hij komt de hele tijd knuffelen en is gewoon heel kalm,ik heb hem nog niet uit zijn plaat zien gaan ofzo,als ik aan het uitmesten ben ploft hij een meter van mij neer en gaat languit slapen(lees snurken).
Toen hij net bij mij was is hij wel verkouden geworden,maar volgens de veearts was dat omdat hij de dag voor hij gebracht werd ontwormt is en de dag dat hij kwam voor de reis nog ingeent,hij had ook flink gezweet op de trailer en het heeft die week alleen maar geregend.
Nu is hij na een antibioticakuur weer beter,maar ik maak me zorgen of dat rustige wel normaal is voor een veulen?
Wie kan me helpen?ik blijf maar piekeren,volgens de veearts is hij in orde,hij eet en drinkt goed,dus uiterlijk is er niks te zien,maar ja,ik maak me vlug zorgen om mijn paardjes, :o .

Groetjes Cindy.

frenia

Re: Rustig tinkerhengstje 7mnd,

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:01

vraag je da eventueel even de longen te beluisteren, ademhalingsfrequentie, hartslag en temperatuur na te gaan.
als al die dingen in orde zijn, zou ik me geen zorgen maken
hij kan gewoon rustiger zijn qua aard, maar het lijkt me eerder een gevalletje van stress/nieuwe omgeving/onzeker zijn dat omslaat in (extreem) rustig gedrag Sommige paarden gaan bij stress uit hun plaat, andere keren juist de stress in zichzelf en lijken naar de buitenwereld toe té relaxed. Gun hem de tijd om 'thuis' te komen.

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:11

Wij hebben drie jaar geleden een kruising tinker gekocht, een merrie. Ze was pas vier maanden, eigenlijk nog veel te jong. Zij was en is nog steeds zo rustig! Heb zelfs gedacht dat ze doof was, want ze leek echt nergens om te geven! Gaat ook gewoon liggen waar je bij staat, als je aan het boren of klussen bent staat ze over je schouder mee te kijken, ook als veulen. Ze is gewoon zo gebleven, heel cool. Ze heeft ook wel haar pubergedrag gehad hoor, maar haar gedrag over het algemeen is heel relaxed! Is wel erg prettig!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:14

Waar ik bijrijd loopt ook een erg rustig veulen. Relaxed, zelfverzekerd, heel erg lief (als ze de kans krijgt probeert ze zo'n beetje op schoot te gaan liggen ha ha ha) en erg gezond! Het kan dus echt!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 10:16

frenia schreef:
vraag je da eventueel even de longen te beluisteren, ademhalingsfrequentie, hartslag en temperatuur na te gaan.
als al die dingen in orde zijn, zou ik me geen zorgen maken
hij kan gewoon rustiger zijn qua aard, maar het lijkt me eerder een gevalletje van stress/nieuwe omgeving/onzeker zijn dat omslaat in (extreem) rustig gedrag Sommige paarden gaan bij stress uit hun plaat, andere keren juist de stress in zichzelf en lijken naar de buitenwereld toe té relaxed. Gun hem de tijd om 'thuis' te komen.

Dat is allemaal nagekeken en was gelukkig in orde,bedankt voor je berichtje,ben alweer een beetje geruster, :o .

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 10:17

bibi_vA schreef:
Wij hebben drie jaar geleden een kruising tinker gekocht, een merrie. Ze was pas vier maanden, eigenlijk nog veel te jong. Zij was en is nog steeds zo rustig! Heb zelfs gedacht dat ze doof was, want ze leek echt nergens om te geven! Gaat ook gewoon liggen waar je bij staat, als je aan het boren of klussen bent staat ze over je schouder mee te kijken, ook als veulen. Ze is gewoon zo gebleven, heel cool. Ze heeft ook wel haar pubergedrag gehad hoor, maar haar gedrag over het algemeen is heel relaxed! Is wel erg prettig!

Ja idd zo is hij dus ook,geeft nergens om,zelfs de spuit van de veearts boeide hem niet echt, :+ .

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 10:18

troi schreef:
Waar ik bijrijd loopt ook een erg rustig veulen. Relaxed, zelfverzekerd, heel erg lief (als ze de kans krijgt probeert ze zo'n beetje op schoot te gaan liggen ha ha ha) en erg gezond! Het kan dus echt!

ja ik ben echt een paniektype als het om mijn paarden gaat,maar gelukkig is het dus niet abnormaal, :+ .

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:19

Ik vind het echt megaleuk, zo'n cool Dier, moet er altijd erg om lachen!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:20

Nee hoor! Je reactie is trouwens niet zo gek hoor, voor dit veulen waren een keer mensen komen kijken en die dachten in de eerste instantie dat ze gedrogeerd was :oo

Nou echt niet! Dit is gewoon een mega cool super lief diertje! Ik ken haar vanaf dag 1 en het zit er gewoon in.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:32

Mijn eigen gefokte hengstveulen, die inmiddels verkocht is, was ook zo rustig en dat is hij naar het schijnt nog steeds.. Als hij nagekeken is door de DA enzo zou ik me verder niet zo druk maken en gewoon genieten van de rust die het diertje uitstraalt.. ;)

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 09:58

Ja ben hem goed in de gaten aan het houden,maar hij hoest niet meer of in elk geval nog maar een keer per dag ofzo,verder geen koorts meer en eet en drinkt hij zeer goed,dus misschien inderdaad de aard van het beestje, :D .
Waar ik helemaal niet rouwig om ben,met een hittepetit als merrie, :+ .

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:18

Als eerste..... van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
ten tweede.... fijn dat het zo een relaxed ding is van karakter en niet omdat het ziek is of gestresst!!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:07

Mijn merrieveulen van 6 maandjes is ook uberrustig! Is ook ernstig geweest in het begin, b2 keer bijna doodgeweest. Ben letterlijk dag en nacht bij haar gebeleven en ik (en de mensen om me heen) denken dat ze dat goed doorheeft gehad. En dat we gewoon een hele sterke band hebben. Waar ik ga gaat zij ook. Superschattig! Ook heel kroelerig en aanhankelijk. Super mak en totaal niet bang aangelegd. Als ik ze meeneem naar de bak gaat ze even rennen en bokken. Dit doet ze een paar minuten en dan is het over. Ik was eerst net zo bang als jij, maar ik zie aan haar dat ze gelukkig is. En dat het goed met haar goed. De 1 is nu eenmaal rustiger dan de ander. Qua doen en laten. Als ik met haar en mijn volwassen merrie loop, loopt die kleine gewoon door terwijl die volwassen merrie is geschrokken van iets en zich achter die kleine verschuilt.

Veel plezier met je kleine ding! Geniet ervan voor je het weet is tie groot :D

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:14

lijkt me heerlijk zo'n relaxed beestje om je heen, kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt maar als alle lichamelijke oorzaken zijn uitgesloten dan denk ik gewoon dat je een rustig exemplaar te pakken hebt!
ik had er vroeger ook zo een, een merrieveulen, super super mak, als veulen meer een klein knuffelhondje en toen ze oud genoeg was konden we na een maandje al naar buiten toe voor een minibuitenritje, gaf werkelijk geen kick. heeft nog heel verdienstelijk wedstrijden gelopen, altijd met de oortjes naar voren en op de ruiter gericht. Nooit een stap misgezet en ik heb er ook afgezien van een paar huppeltjes in de wei, nooit enorm uit haar plaat zien gaan.