wat betekent de naam Gladur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maras

wat betekent de naam Gladur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 21:25

We zijn vandaag naar een paard gaan kijken wat de naam Gladur heeft, met een vertaalprogramma kreeg ik geen vertaling, ik was eigenlijk wel benieuwd of iemand wist wat de naam betekende. ( voor de duidelijkheid, het is een Ijslandse naam en de letter d wordt een beetje raar geschreven)

Imre

Re: wat betekent de naam Gladur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:34

Volgens tolt.nl betekend het blij of opgewekt. :)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 21:48

Bedankt Imre, dat is een mooie betekenis, ik heb liever een paard waarvan de naam blij is dan dat hij donderwolk of zo iets heet :-)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:50

Dat kan ik me helemaal voorstellen! :D Op tolt.nl kan je erg veel namen vinden met bijbehorende betekenins. Uit je openingspost maak ik op dat je daar nog niet had gekeken.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 21:57

Ik heb dus net ontdekt waar ik dan moest zoeken in Tölt, nooit geweten dat het zo kon, heb alle paarden van stal ingevoerd en weet nu dus dat we een wolf, een heidebewoner, een springbron en een sympathie op stal hebben staan, erg grappig.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:22

Als er bijvoorbeeld heidebewoner staat hoeft dat nog niet te betekenen dat dat de letterlijke vertaling is van die naam. Het kan ook zo zijn dat de naam van het paard verwijst naar mythische figuren die op de heide wonen.