exeem bij een ijslander 2 vragen in 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

exeem bij een ijslander 2 vragen in 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 19:11

ik weet dat ik heel veeel topics zet en zo maar ik kan het niet laten
ik vraag mij af hoe je exeem bij een ijslander kan verzorgen.
en ook of het waar is dat als je als volwassene op een ijslander rijd de ijslander veel minder snel gaat.

xx elisedcl

linnke

Re: exeem bij een ijslander 2 vragen in 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:13

Wij hebben 1 ijslander met zomerexceem en die behandelen we met MCQ.
Erg goed spul, nadeel is wel dat het elke dag moet.
Maar ze is dan wel jeukvrij.

De volwassenheid maakt niks uit. Het ligt eerder aan gewicht (zoals bij elk paard :) )
Hoe lichter iemand is hoe makkelijker die mee te dragen is natuurlijk :)

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:57

elisedcl schreef:
en ook of het waar is dat als je als volwassene op een ijslander rijd de ijslander veel minder snel gaat.

xx elisedcl

Het is eerder andersom. Bij een volwassenen zijn ze vaak pittig, terwijl ze bij een kind eerder meedenkend en voorzichtig zijn. Ik heb het in het laatste geval dan wel over het rijden in een begrensde ruimte. Buiten zijn ze vaak te sterk voor een kind.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:19

Refagreni schreef:
elisedcl schreef:

xx elisedcl

Het is eerder andersom. Bij een volwassenen zijn ze vaak pittig, terwijl ze bij een kind eerder meedenkend en voorzichtig zijn. Ik heb het in het laatste geval dan wel over het rijden in een begrensde ruimte. Buiten zijn ze vaak te sterk voor een kind.

En weer lees ik een antwoord dat ik precies zo wilde opschrijven, zie dat het er al staat en zie ook van wie het geschreven heeft. Je bent me weer voor :+

Ben het eens met Refagreni. Met kinderen/beginners is mijn paard heel braaf. Als er iemand (volwassene) op zit die kan rijden vindt hij het geen enkel probleem om een galoppie met zo iemand te maken. Met onervaren mensen is hij heel voorzichtig. Maar het ligt natuurlijk ook wel aan de aard van het paard, zoals bij elk ras.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:46

Heb geen ervaring hoe mijn IJslander met kinderen is.

Voor mijn eczemer werkt 'derfen' het beste.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:01

Ah, je voertopic, verander dat er ok even in je vraag..want eczemers voer je over het algemeen anders..ik hier niet, houden sowiezo de suikers, zetmelen, melasses etc laag..en gras beperken..deken om en smeren..het is altijd uitvinden welk smeerseltje het beste past en hier doet de Bio Huidolie van Leovet het al 2 jaar erg goed..Derfen hebben wij ook, bij ene merrie werkt dat goed, de andere krijgt er soort van brandwondjes van, ook terwijl de zon niet schijnt..bij haar voldoet de bio huidolie erg goed :)