[H]San Remo voor stermerrie Wolfgang x Ulft?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marije12

[H]San Remo voor stermerrie Wolfgang x Ulft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 13:55

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een merrie van 17 jaar oud, nu wil ik haar graag laten dekken (ik weet dat ik een verhoogd risico heb). Zij heeft inmiddels 5 veulens gehad. Ze heeft 2 nakomelingen van gribaldi lopen ook 1 van San Remo.
Nu is de merrie die afkomstig is van San Remo nu een ster merrie. Mij merrie is ook ster merrie.
Ik heb haar nu 5 jaar in mijn bezit en zou er nu zelf graag een veulen van willen. Nu heb ik eens rond gekeken maar val telkens weer terug op San Remo om dat ze daar al een stermerrie van heeft lopen.

Nu ben in benieuwd naar jullie idee hier over of dat jullie nog andere tips hebben.
Ik hoor het graag.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 17-11-10 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast + tag

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:05

ik heb een san remo merrie van 5 jaar. Ik heb ze gekocht als jaarling en zelf beleerd. Ze is een superfijnen eerlijk paard. Wel absoluut niet geschikt voor beginnende ruiters. Ze is snel en makkelijk afgelijd. Dus dat is niet altijd even simpel. Ze is ook snel van alles onder de indruk waardoor ze vaak wel kijkerig is. Maar als ze je eenmaal vertrouwd gaat het goed. Ze beschikt over supermooie gangen en een heel goede zelfhouding. Op stal ook braaf. En een heel lief karakter. Een paard wat echt aan het werk moet want ze is zo slim dat ze anders zelf wel wat verzint en dat kan ook tegen je werken. Als je ze iets nieuw hebt geleerd zoals bv wijken voor het been verleerd ze dit nooit meer. Ik zou zo weer voor een San Remo gaan al je iemand bent die stevig in je schoenen staat. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Er loopt ook een topic op bokt over nakomelingen van San Remo, mischien heb je daar wat aan.

Marije12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 14:13

Ze is een behoorlijk pittig paardje. In het begin vond ik het doodeng maar nu ik haar eenmaal heb en haar trucen een weet vind ik het erg leuk en ben inmiddels echt wel veel beter gaan rijden. Wat je omschrijft is wel echt iets wat ik zoek. Lief op stal maar wel een uitdaging als je erop zit.
Ze is dan wel 17 maar haalt inderdaad nog van alles uit onder het zadel als je niet oplet maakt ze daar gebruik van, een merrie die graag voor je wil werken en zoiets wil ik graag weer.
Mijn merrie is een Wolfgang x Ulft dus hoop weer een goede combinatie.
Bedankt voor je reactie!

Sjappie

Re: Wie ervaring met San Remo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:21

'Mijn' San Remo kan heel goed stappen en draven, maar galop is duidelijk een mindere gang (van San Remo zelf ook). Ze is verder gemakkelijk in de omgang maar wel zolang alles hetzelfde blijft, 1 verandering en madam is van slag (begint te mesten). Op vreemd terrein verder geen problemen, alleen in de wedstrijdring, maar dat ligt misschien meer aan mij :).

Ik zal San Remo gebruiken als je meer front wilt en souplesse. Let op het achterbeengebruik en schoudervrijheid, want hebben San Remo's vaak niet.

Nicole288

Re: [H]San Remo voor stermerrie Wolfgang x Ulft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:36

F-AM -> EHK

Marije12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 00:14

En een foto van mijn merrie.

Afbeelding
Afbeelding

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:23

Mijn San Remo tje heeft juist een supergalop. Maar kan ook van moederskant komen. San Remo X Ferro X Elcaro