[TI] Centraal Tinker-manen-topic?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Centraal Tinker-manen-topic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:01

Ha allemaal,

het is opgevallen dat er de laatste tijd veel topics geopend worden omtrent Tinkermanen. Over hoe te vlechten, hoe ze lang en fluffy te houden, wat doe je met de manen van Tinkerveulentjes, etc etc etc.

Vanwege de hoeveelheid topics die in essentie allemaal over hetzelfde gaan, namelijk de manen van Tinkers, leek het ons een goed idee om daarvoor een centraal topic te openen. Daar kun je dan terecht met al je vragen omtrent de manen van je Tinker, van vlechten tot ze weer stralend wit krijgen tot ze fatsoenlijk op kortere lengte krijgen. Dit topic kan, net zoals het centrale zadel topic, ook gebruikt worden als het langer dan twee weken stil ligt.

Op deze manier komen alle vragen en alle informatie omtrent manen bij elkaar in één topic wat dan niet alleen als vraagbaak gebruikt kan worden, maar ook als naslagwerk.

Echter, voor we zo'n topic openen willen we graag jullie mening over weten. Als jullie het een goed idee vinden dan openen we zo'n topic, als jullie het niet zien zitten, dan doen we het natuurlijk niet.

Dus barst los!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:16

Ja viel me ook al op. Reageer al niet meer :o heb al zo vaak hetzelfde verhaaltje getyped :=
Dus is idd misschien wel handig :j

sophie84

Re: Centraal Tinker-manen-topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:24

zeker een goed idee, want er word veel het zelfde gevraagd alleen elke keer met andere woorden.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:30

Ik vind het een goed idee. Maarrrr.... Ik zie op bokt veel topics met vragen, die in een centraal topic thuis horen. Er zijn toch nog steeds veel mensen die niet zoeken, en gewoon maar meteen posten. Dat levert dan weer extra werk op voor jullie. En zo'n topic schiet dan ook zijn doel voorbij als naslagwerk. Ik vind overigens de hoeveelheid topics over de tinkermanen nog wel meevallen.
Verder vind ik ook veel onderwerpen bij de seizoensvragen die thuis zouden kunnen horen in een centraal topic. bv het onderwerp dekens, en het onderwerp scheren etc. Hier heb ik al een keer een voorstel over gedaan omdat een centraal topic op deze plek m.i. meer nut heeft.

Ik vind het een goed plan, maar ik ben bang dat het in de praktijk toch niet zo goed gaat werken.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:22

Het is het proberen waard natuurlijk, ik heb wel eens vaker wat opgezocht en kwam dan zoveel verschillende topics tegen dat ik niet wist waar ik moest lezen, dus iets centraals zou wel handig zijn

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:23

vind het een goed plan :j

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:27

super plan.. idd de zoekfunctie moet beter gebruikt
worden maar komt er dan ook een apart friezen/haflingermanen topic??

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:44

Heel goed idee!!!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:58

Wat is er anders aan tinker manen, naast de manen van haflingers/friezen/shetlanders bijvoorbeeld?
Ik vind zo'n centraal topic beter passen op rassenpraat algemeen, om maar een zijstraat te noemen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:39

Leon ja idd daar heb je een punt :)

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:40

Oke de zoekfunctie gebruikt, een centraal topic gevonden, maar nog geen vraag gesteld ...

Mijn vraag:
Ik heb de manen van mijn tinkers altijd in vlechten zitten omdat ze elkaars manen nog wel eens willen opeten. Nu haal ik zo eens in de 2 weken de vlechten eruit en vlecht opnieuw in. Alleen nu heb ik het probleem dat bij mijn ene tinker zodra de vlechten eruit gaan er hele plukken meekomen! Dus kan het kwaad om ze zolang ingevlochten te laten? Wat kan ik doen aan de haaruitval? Rede van de vlechten is namelijk dat ik hoop dat zn manen weer gaan groeien want nu zijn ze nog geen 20cm lang op sommige plaatsen |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:44

hoe maak je de manen van een tinker lang en vol? :D

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:51

Ik zou dan idd een centraal topic openen over manen (van wat voor ras dan ook)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 23:17

Staat ze niet gewoon te schuren, waardoor de manen afbreken? Ik haalde nl pas ook vlechten uit en toen kwamen er hele plukken uit die daardoor los in de vlechten zaten.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 00:48

Goed idee! Misschien ook gelijk sticky maken?

valines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:28

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:40

Ik zou bijna zeggen open zo'n topic in een algemener onderdeel van het forum (bijv. verzorging). Voor friezen, barokke paarden enz zijn de antwoorden namelijk ook best welkom!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:06

snowdon schreef:
Wat is er anders aan tinker manen, naast de manen van haflingers/friezen/shetlanders bijvoorbeeld?
Ik vind zo'n centraal topic beter passen op rassenpraat algemeen, om maar een zijstraat te noemen.

Helemaal eens met Angela dus ;)