Een goede instructeur vinden voor spaansgetrainde paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Een goede instructeur vinden voor spaansgetrainde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:15

Hey iedereen,

Ik heb sinds kort een eigen PRE. Ik ben helemaal weg van hem en we zijn dikke maatjes. Het rijden gaat met ups en downs. Hij is getraind als stierenvechters paard en heeft ook in de arena gestaan. Ik moet hem dus op een hele andere manier rijden als dat ik gewend ben bij een NL afgericht paard.

Ik heb veel ervaring met paarden en heb hem gekocht omdat ik echt een klik had en dat al jaren (sinds mijn eerste paard) niet meer zo gehad heb met een paard als deze, daarnaast vind ik hem een reuze uitdaging vooral omdat ik samen met hem mijn zit kan perfectioneren gezien hij zo gevoelig is op gewichtshulpen. Alle dressuurknopjes zitten er op, ze moeten alleen nog omgezet worden naar "hoe gebruik ik ze in een proef" Dit is iets waar ik met geweldig veel zin en enthousiame mee bezig ben, maar.......

Het punt is nu dus dat ik heel moeilijk een passende instructeur kan vinden. De meeste snappen mijn paard niet... en vallen terug op dingen die niet werken. Vooral zijn gevoeligheid op gewicht vinden ze moeilijk, eentje is zelf opgestapt en dat was helemaal een drama... paard kon geen pas rechtuit lopen en daarna wist ze nog niet hoe ze me kon begeleiden.
Ik wil graag verder gaan en niet op één punt stil staan dus ik wil wel les volgen, maar vind het echt zonde dat ik nu 30 / 40 euro betaal aan mensen die (met een paard als de mijne) er de ballen verstand van hebben. En voor dit geld wil ik ook wel op niveau les kunnen hebben.

Hebben jullie nou ook zo'n problemen om een passende instructeur te vinden?

Jennifer8

Re: Een goede instructeur vinden voor spaansgetrainde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:19