De hengst Wietvot: wie kent 'm & nakomelingen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bijinn

De hengst Wietvot: wie kent 'm & nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:30

Ik zit te denken aan de hengst Wietvot voor mijn Unistar merrie. Ik heb inmiddels 2 nakomelingen gezien en deze spreken mij beide bijzonder aan qua exterieur. Maar qua karakter weet ik nog niks.

Dus... Wie kent de hengst Wietvot, hoe is hij qua karakter (in de omgang voornamelijk) en heeft er iemand toevallig een nakomeling + hoe is die?

Ik ben benieuwd *D

Ketaki

Re: De hengst Wietvot: wie kent 'm & nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:53

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:05

In het begin was het een weigeraar in het parcours. Daar hebben ze flink wat werk aan gehad.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:07

Ik 'ken' Wietvoet, heb hem meerdere malen onder Willem gezien en nu wordt ie gereden door Steven Veldhuis.

Een jonge Wietvot

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 19:12

Ketaki schreef:

Dank je, maar ik ben niet helemaal onbekend met internet ;)

Ik zoek eigenlijk meer mensen die 'm echt gezien hebben, of zelfs mee gewerkt hebben.
De jonge Wietvot bij Maarten was inderdaad de aanleiding voor mij om naar meer informatie op zoek te gaan; wat een ontzettend leuk paardje is dat! Hij heeft nu weer een Wietvot staan.
Heb jij deze gekocht?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:14

Nee ik heb zelf geen Wietvot :n Je kan Jan altijd eens bellen voor info of anders Maarten? Hij doet heel veel handel met Jan! Of natuurlijk zijn ruiter Steven! http://www.stevenveldhuis.nl/

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 19:27

Zo te zien staat Wietvot ook bij Steven op stal, weet jij dat?
Dan kan ik gewoon zelf eens kennis met hem maken :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:57

Dat zou goed kunnen dat ie bij steven staat! Hij start hem regelmatig op de nationale concoursen hier!

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 14:41

Ik ga eens informeren :j

Ik heb inmiddels wel begrepen dat het een laat rijpe hengst is. Ik wacht nog even af in welk opzicht dat is (lichamelijk of geestelijk). Als het lichamelijk is, dan valt hij helaas al af voor mijn merrie; dat is namelijk een enorme laatbloeier en dat komt een paard niet ten goede.

Hij schijnt ook niet zo makkelijk te rijden te zijn, maar daar zal Steven meer over kunnen zeggen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:17

Steven wil je ongetwijfeld meer vertellen die kun je zo bellen :-) Jan is een beetje een aparte ;)

MandyFr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:12

Zelf werk ik bij Steven op stal. En Wietvot was echt een geweldig paard! (vind het zelf echt zo jammer dat hij verkocht is). In de omgang was hij super, totaal geen hengsten kuren of gebruiksaanwijzing.
Onder het zadel kan hij snel beledigd zijn en dat maakt het natuurlijk niet eenvoudig te rijden alhoewel ik van Steven weet dat hij hier geen problemen mee heeft. En of hij laat volwassen is weet ik niet, hij heeft natuurlijk al enkele ruiterwissels acht de rug en dat werkt natuurlijk niet in zijn voordeel.
Ik vind het iig een geweldig paard!