Prijs Rocky Mountain Horse

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dilan1993

Prijs Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 15:15

hoi hoi :wave:

ik heb een vraagje, in welke prijsklassen kun je een Rocky Mountain Horse kopen?
Vraag dit uit nieuwsgierigheid en heel misschien dat ik nog eens een Rocky Mountain Horse wil kopen :P

NkPrecious

Re: Prijs Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:53

in europa zit je voor een volwassen dier al gauw rondom 12.000 euro. Importeren is (op dit moment) nog wel wat goedkoper :)

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:57

Ik denk dat als je serieus interesse hebt in de Rocky Mountain Horse je het beste langs kunt gaan bij fokkers. Gangenpaarden zijn vaak duurder dan niet-gangenpaarden en ze vallen dan ook vrijwel altijd in een hogere prijsklasse.
De Rocky Mountain Horses zijn vaak ook nog wat duurder dan de andere gangenpaardenrassen omdat er vrij weinig van in Nederland zijn. De fokkers hebben hun merries en hengsten moeten importeren en voor de veulens worden daarom ook hoge prijzen gevraagd.
De prijs voor een Kentucky Mountain horse (kruising, geen volle Rocky Mountain horse) ligt wel weer een stuk lager.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:23

Veel hangt ook af van het geslacht en de kleur.Een vos ruin zal goedkoper zijn als een zilver merrie. ;)

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:04

Hoeveel Rockies telt Nederland eigenlijk op dit moment? Ook bij de Tennessee Walker geldt nog altijd dat de meeste geïmporteerd zijn of tenminste hun ouders. Wat dat betreft is er weinig verschil denk ik. Natuurlijk zit er wel verschil in prijs wanneer de dollar laag staat. Ik heb destijds paarden geimporteerd toen de dollar de pan uit rees. Leuk...

Nederland telt ± 70 Walkers, Belgie ± 35.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 08:31

grappig, in nederland zijn er ook ongeveer 70 mangalarga marchadores oftwel, mm's hoeveel er in België staan weet ik niet. ow en silvia, dan zou ik dus voor die vosruin gaan ;),

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 08:53

Wat dacht je van een zwarte? O:)
(worden vandaag gecastreerd... := )

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 08:56

Citaat:
ow en silvia, dan zou ik dus voor die vosruin gaan

Doe mij dan een vos merrie, ik heb al 2 vos ruinen ;)
Maar zwart is ook heel mooi...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:03

Naar Lyon,hadden ze een zilver merrie en een vos ruin mee genomen.
In de eerste instantie keek iedereen vooral naar de merrie,maar eenmaal in beweging kreeg de vos steeds meer fans!Gewoon omdat het een geweldig paard is...

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:09

Tja...... zelfde bij onze Ravi! Vos = vos maar als hij in beweging is valt hij ineens op. Kleurtjes zijn heel leuk maar uiteindelijk geeft een fijn karakter en goede gangaanleg vaak de doorslag!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:58

ehm, ik word van beide paardjes niet heel gelukkig, maar goed, komt denk ik ook door de manier waarop ze gereden worden, en idd, mijn voorkeur heeft in dit geval ook zeker die vos, de silver loopt geregeld niet zuiver.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:19

Best raar eigenlijk dat de prijs van een RMH veulen dan toch nog een stuk hoger ligt dan een veulen van een TWH of MM van gelijkwaardige kwaliteit. Ik dacht dat het er echt puur aan lag dat van de RMH nog veel merries worden geimporteerd maar als dat bij de TWH net zo goed het geval is begrijp ik het verschil in prijs niet helemaal.
Word de hogere prijs van een RMH er dan puur op gebaseerd omdat ze nog net iets exclusiever zijn dan de TWH of heeft het er mee te maken dat importeren van RMH merries uit de VS op dit moment duurder is?

Ik hoop niet dat ik iemand hiermee beledig, is niet de bedoeling. :) Ik wil gewoon graag weten waardoor dit soort prijsverschillen ontstaan en waarom de RMH een van de duurdere gangenpaardenrassen is. Wat voor 'extra's' bieden deze gangenpaarden ten opzichte van de andere rassen?
In mijn beleving is het zo dat als je een MM, TWH en RMH van gelijkwaardige kwaliteit vergelijkt ze alledrie evenveel waard kunnen zijn voor de koper, dus waarom dan zulke prijsverschillen?

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:24

De RMH is nog een relatief jong ras. Het stamboek is in 1986 opgericht. Het jongste ras dus van de 3 die je noemt. Het Walker stamboek is in 1935 opgericht. Die van de MM weet ik zo niet. Hiermee zijn er wereldwijd gezien ook de minste aantallen. De aanschafprijs in de US ligt dus iets hoger dan bij de MM en TWH.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:31

Leuk dat we het over vossen hebben :) heb voor mijzelf ook een vosmerrie aangeschaft in amerika . Ze komt januari/februari drachtig hier aan, heb haar ontmoet, tis echt een superleuk dier met een hele stabiele gang . Directe dochter van Dock :D Zal eens kijken of ik binnenkort een foto van haar kan plaatsen in het foto verzamel topic... kleuren in amerika maken soms deel uit van de prijs, maar in mijn geval met m'n vosmerrie betaalde ik er even veel voor als een gemiddelde zilverappel... Ze kijken toch ook heel veel naar bloedlijnen en gangkwaliteiten.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:35

Ik heb geen idee van prijzen van andere rassen,maar als je een goede rocky wilt kopen in amerika+quarantaine en vervoer...ja,dan ben je heel wat geld kwijt.
Het is wel zo dat in Frankrijk er nu heel wat veulens en jaarlingen te koop staan die niet hard verkocht worden.Het is duidelijk dat dat vroeger of later de prijs doet zakken.Ik heb persoonlijk al heel wat water in de wijn gedaan om toch wat kwijt te raken,met het idee dat elk verkocht paard toch weer reclame voor het ras is in zijn/haar nieuwe omgeving....
Maar gezien de investering in de eerste paarden,ben ik toch niet van plan mijn veulens kado te doen!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:46

Citaat:
heb voor mijzelf ook een vosmerrie aangeschaft in amerika .

Ik heb haar al gezien en een aai gegeven ;)

@ Jodi (check je mail!)
Raspromotie is niet zomaar 1, 2, 3 gebeurd. Ik ben nu al ruim 15 jaar met de Tennessee Walker actief en nog altijd tref ik mensen die nog nooit van dit ras hebben gehoord. Het vergt vooral veel tijd en energie. Je gezicht laten zien (en die van je paarden) op beurzen en evenementen. Je deur wagenwijd open hebben voor geïnteresseerden etc. We hebben de laatste 8 jaar telkens in mei een open dag wat ook goede reclame is. 'Wat de boer niet kent...' gaat zeker op bij onbekende rassen maar met geduld komen we er wel!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:52

Ja dat zal wel dat je haar gezien hebt :) Het was echt heel bijzonder, ze is wat eenkennig, maar met mij liep ze zo weg :D had echt een klik met haar. Ze was oorspronkelijk bedoeld voor de verkoop, maar ben bang dat ze blijft :)

editt: foto in foto verzamel topic :)

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:39

Aha, bedankt voor de antwoorden. :) Ik vroeg het me al een tijd af hoe dit nu eigenlijk zat want het viel mij ook op dat er toch prijsverschil is tussen de gangenpaardenrassen. Maar als ik het goed begrijp betaal je bij een gemiddelde RMH (die je koopt in NL) dus vaak extra omdat het een nog erg exclusief ras is in ons land.
Ik ga meteen kijken in het foto topic Leonie, ben benieuwd. Hardstikke leuk!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:45

ik weet niet hoeveel RMH er in nederland zijn, bv onze Kunst is 12 jaar geleden uit brazilie gekomen, importeren vanuit brazilie is ook niet goedkoop, ik weet wel dat ikzelf probeer de prijzen niet te hoog te hebben zodat het nog enigzinds betaalbaar is.
Als ik kijk naar de kosten die ik afgelopen jaar heb gemaakt voor dekking, 2 keer op en neer naar duitsland, of te wel, brengen, weer naar huis, na een week ophalen, scannen, terug, etc plus dekgeld en stalgeld, is ons veulen bv echt niet duur.
tja, het is maar net wat je ervoor vraagt en wat men er voor geeft.
voor ons is het ook een hobby, maar dat maakt niet dat we ze idd weggeven hoor jodi, ook hier kosten ze wel gewoon geld, maar ik weet dat een mm veulen goedkoper is dan een RMH veulen.
De MM en TWH liggen iets dichter bij mekaar kwa prijzen volgens mij.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:06

Haha nee ik bedoel echt niet dat mensen hun paarden en veulens nu maar in de uitverkoop moeten zetten. ;)
Ik vind het wel belangrijk dat je als koper weet waar het bedrag wat je gaat betalen voor een paard uit is opgebouwd, zeker als er toch een flink prijsverschil is met andere rassen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:33

snap ik, ik verwacht ook geen top sale deze winter haha.
WEES ER SNEL BIJ, WANT OP = OP! NU, NIEUW IN HET ASSORTIMENT, GANGENPAARDEN!!
lol.

De rmh is idd minder lang in NL dan bv de MM, de 1e mm is sinds 1996 in nederland.
volgens mij is de walker weer langer in NL.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:35

Klopt, de eerste Walker zetten zo'n 20 jaar geleden zn eerste voetstappen in Nederland.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:17

NkPrecious schreef:
Ja dat zal wel dat je haar gezien hebt :) Het was echt heel bijzonder, ze is wat eenkennig, maar met mij liep ze zo weg :D had echt een klik met haar. Ze was oorspronkelijk bedoeld voor de verkoop, maar ben bang dat ze blijft :)

editt: foto in foto verzamel topic :)

Is éénkennigheid wel een eigenschap die we zoeken in de rocky?

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:09

Leonie, heeft Dagmar ook al een leuk paard gevonden om te importeren?
Haha ja ;) sorry, ben gewoon nieuwsgierig.
Ik denk dat ik voor de MM ga, deze paarden spreken me erg aan. Van uitstraling (zachte ponyachtige uiterlijk) en van gangen.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:57

Een paard wat in de wei is opgegroeit en pas 3 maanden onder zadel is wel :) liever dan een op 2 jarige leeftijd ingereden rocky.... er zijn ook wel verschillen tussen eenkennigheid namelijk, een volwassen paard wat zich alleen maar bind aan 1 persoon, of een paard wat nog zo weinig met mensen te maken heeft gehad dat ze daarom wat eenkennig zijn. :) Misschien was eenkennig niet het goede woord, ze is nog gewoon een ruwe bolster, maar mij vertrouwde ze direct, dat is wat ik probeerde te zeggen :)