[H][KWPN]Welke hengst voor mijn merrie (osmium x inferno)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myrna91

[H][KWPN]Welke hengst voor mijn merrie (osmium x inferno)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:55

Hallo allemaal,

Omdat ik dit jaar en hoogst waarschijnlijk ook volgend jaar weinig tijd heb om in de wintermaanden enzo te rijden. Leek het mij misschien wel leuk om een veulentje te fokken bij mijn merrie (osmium x inferno)
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=354577

Mijn merrie is 7 jaar en ongeveer 1.65 hoog, loopt L1 dressuur, B springen en hebben een keer een oefencross gestart.
Het is een hele drukke werklustige en eerlijke merrie. Graag wil ik de veelzijdigheid behouden, Het achterbeen mag wat actiever en de merrie zou meer swung mogen hebben. Weeltje is erg smal gebouwd dus mag rustig een wat 'grovere hengst zijn daar hou ik wel van. Mijn merrie heeft een druk karakter dus liever een redelijk coole hengst.

enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

http://94.100.123.71/1011950001-1012000 ... _5tM6.jpeg

Zelf zat ik te denken aan equador
verder nog suggesties?
Prijsklasse: onder de € 800 het liefst rond de € 500

Ik ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-11-10 22:13, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

humanoidR

Re: Welke hengst voor mijn merrie (osmium x inferno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:58

oscar? weet niet wat hij aan dekgeld doet.
fijn karakter en massa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:07

Als je een coole stevige veelzijdige hengst wilt met een goed achterbeengebruik en het dekgeld onder de 800 euro kijk dan eens bij een Gelderse hengst, die voldoen daar helemaal aan.
Alexandro P fokt stevige paarden die goed kunnen lopen en hij sprong netjes op het verrichtingsonderzoek. Vitens voldoet ook aan dat beeld, beide zijn brave hengsten en van het moderne Gelderse type, dus swung hoef je ook niet bang voor te zijn.

Dwyne

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor mijn merrie (osmium x inferno)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:14

Is je merrie nog Veulenboek? Nooit naar de keuring geweest? Anders misschien een idee om dat eerst te doen, krijg je te horen wat min en pluspunten van haar zijn en dat maakt de keuze voor een hengst ook makkelijker.

Voor ons is het nu haast niet te beoordelen een goede standfoto is wel echt een must.

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 00:19

@[***], gelders dat zou natuurlijk ook kunnen eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht. Zal er is even een keer naar kijken. Is misschien iid wel interessant.

@Dwyne, Ja klopt nee mijn merrie is nog nooit naar een keuring geweest. Heb ook geen idee hoe dat gaat en wat de kosten daarvan zijn. Heb zo geen standfoto van haar zal is kijken of ik er van het weekend eentje kan maken want zit op kamers.

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 00:23

Hier een standfoto die ik nog tegenkwam om mijn laptop denk dat ie ff van een ander aanzicht genomen moet worden en zonder zadel. Maar misschien dat iemand hier iets mee kan of enige indruk kan krijgen.
Afbeelding

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:21

Heb je wel eens aan Niveau gedacht (v Lux). Niveau geeft erg veelzijdige paarden met goede karakters en willen echt voor je gaan. Ik heb er aardig grote van gezien met voldoende body. En...ze kunnen allemaal lopen.

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 21:36

Zijn er nog meer tips....ik zit nog in twijfel en heb nog niet de hengst gevonden die ook in mijn budget past.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:54

Ik zou eerst met je merrie naar een stamboekopname gaan, je krijgt daar de plus en minpunten van je merrie te horen, dus dat maakt de keuze voor een hengst al wat makkelijker.
Daarnaast, wat wil je met het veulen, is het voor jezelf of voor de verkoop?

Prijs van het dekgeld mag eigenlijk geen belemmering zijn voor de juiste hengst.. maar kan me voorstellen dat het meespeelt.
Ik heb zelf 2x met Equador gedekt en dit waren beide mooie stevige veulens met voldoende maat en een ontzettend cool karakter.
Maar wat [***] zegt is ook een goede, kijk eens bij gelderse hengsten!