Vorig jaar heb ik mijn merrie laten dekken van een Duitse dressuurhengst. De hengstenhouder die verdeelt in België staat zeer goed aangeschreven in ons Belgenlandje dus daar geen probleem mee. In augustus heb ik mijn veulen laten chippen en schetsen door een erkend veulencontroleur. Deze nam ook haartjes mee voor een DNA-onderzoek. Ik wil mijn veulen nl BWP ingeschreven ipv Duits stamboek. Nu krijg ik vandaag een brief van het BWP dat er twijfel bestaat over de juistheid van afstamming langs vaderskant en of ik opnieuw haartjes wil opsturen.
Ik kreeg het even warm en koud tegelijk
. Het zaad van de hengst is dus geleverd via een soort taxipost en stond smorgens bij ons op het terras, er zat een juist document bij van de hengstenhouderij in Duitsland dus alles normaal, niet?! Heb ook dekbewijs en geboorteaangifte ontvangen. Ik heb de hengstenhouder in België gecontacteerd (BWP ook maar die namen niet op na de middag) en hij verzekerde me dat dit nog gebeurt...Dus gewoon haartjes opsturen en afwachten.Nu vraag ik me wel af wat dit grapje extra gaat kosten?? Is dit inderdaad normaal dat er twijfel is en dat ze opnieuw onderzoek moeten doen en wie betaalt de rekening in dit geval??
Heb schrik dat er een vergissing is gebeurd met het zaad...
Let wel dit is de 'policy' van alle WB Stamboeken!