Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fadoesjh schreef:Mijn veulen heeft voor een veulen de meest ideale plek gehad om op te groeien.
Hij heeft de hele zomer dag en nacht in een kudde gelopen samen met mams.
Genoeg andere veulens om zich heen.
Nou heb ik het veulen echter gespeend en bij zijn oude weidegenootjes(de andere gespeende veulens(3 stuks, samen met die van mij 4)) gezet.
De andere veulens zijn ietsje eerder gespeend en stonden dus 's nachts met z'n drieën in een grote inloop stal, en overdag samen met mijn merrie en veulen buiten.
Maar goed, nu heb ik dus mijn veulen erbij gezet, maar hij mept de andere veulens echt in elkaar, hij jaagt ze in een hoekje en trapt dan fel achteruit.
Ze staan overdag nu in een paddock van 30 X 60', en hier jaagt ie ze dus ook in een hoekje, ze zijn echt doodsbang voor hem.
Ik heb het in de stal een paar uur aangezien, maar ze raken gewoon helemaal over hun toeren.
Zijn hier meer met zulke ervaringen, en is hier nog wat aan te doen?
Donja schreef:Zet hem eerst apart met 1 van de andere veulens (de grootste is het minst bang schreef je hierboven). Zodra zij dan echt een koppeltje vormen, zet je ze met zijn 2-en weer terug bij de andere 2.
En anders in ieder geval 's nachts apart zetten en overdag samen met de andere veulens, dan hebben die in de nacht iig hun rust en overdag op een grotere ruimte kunnen ze makkelijker wegkomen.