arabiershows?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Soowfii3

arabiershows?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 19:04

ik heb een egytpische arabier van 7 jaar oud.
hij is net zadelmak , maar das al.
ik zou graag wat geld verdienen met hem , of toch
op zijn minst bezig zijn met hem.
dus ben ik misschien vanplan om mee te doen aan die arabierenkeuringen.
hebben jullie enig idee hoe dat in z'n werk gaat?
ik ben wel naar het ek arabische paarden geweest , dus ik weet er niet niets van.
maar gewoon bijkomende informatie misschien?
en eventueel wat foto's van jouw arabier op zulke shows?
hier zie je een foto van Antares (mijn pony)
Afbeelding
ik probeer zelf een beetje zn nek te strekken ;)
het lukt al goed , maar nu heeft hij geen manen meer , we hebben ze geschoren , wegens zomer exceem ,
maar ik behandel ze met vaseline en het ziet er goed uit! hier wat strekoefeningen van de nek , zonder manen
Afbeelding
jaa , ik sta er beetje raar op , maar hij wou niet blijven staan ;)
Afbeelding
bedankt voor jullie hulp x Sofie

kehdra

Re: arabiershows?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:15

Wellicht dat je je vraag beter hier kan stellen : [AV] Arabische Volbloeden

is je paard nog hengst? Heeft hij papieren?
Ik ben erg benieuwd naar wat je toekomst plannen dan zijn met hem.

Soowfii3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 19:20

hij is spijtig genoeg geen hengst meer , de vorige eigenaar heeft hem gecastreerd --'
en ja hij heeft papieren , hij is ingeschreven in het BAPS , x
kehdra schreef:
Wellicht dat je je vraag beter hier kan stellen : [AV] Arabische Volbloeden

is je paard nog hengst? Heeft hij papieren?
Ik ben erg benieuwd naar wat je toekomst plannen dan zijn met hem.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:25

Geld verdienen met een ruin lijkt me lastig... Tenzij je hem wilt verkopen natuurlijk, maar ook dan hebben shows geen toegevoegde waarde imo.

Maar leuk is het natuurlijk wel! :D

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 07:55

WD-V -> AV

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:16

Soowfii3 schreef:
ik zou graag wat geld verdienen met hem , of toch
op zijn minst bezig zijn met hem.
dus ben ik misschien vanplan om mee te doen aan die arabierenkeuringen.

Hier zul je geen geld mee gaan verdienen, je portemonnee raakt er juist leger van :D
Het kost heel veel geld (training, inschrijving, etc etc). Heb je dit ervoor over met een ruin ?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:19

Wat is dan jouw gedachte hoe je geld met hem kan verdienen?

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:23

Ga gewoon lekker rijden met hem en andere leuke dingen samen doen.
Denk dat als je geld wilt verdienen je gewoon een (bij)baantje zult moeten zoeken. ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:28

Shows lopen is ontzéttend leuk maar kost idd veel geld. Paard moet in showtraining (of je moet t zelf willen doen, maar dan moet je wel weten hoe en wat, anders verkleint t je kansen op een show alleen maar). Je hebt een flinke keur aan producten ed nodig, ook niet goedkoop. Showhalster, kost ook aardig wat. Voorbrenger (mits je t dus niet zelf doet) is ook niet gratis. Dan heb ik t nog niet eens over inschrijfgeld, transport en de kosten die je op zo'n dag maakt aan eten en drinken...

T is erg leuk maar er geld aan verdienen? Sowieso wordt dat wat moeilijk met een ruin inderdaad :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:30

Ik ben ook een leek in de showwereld maar ben erop uit gegaan om het te leren en niet dmv op een forum vragen hoe het moet. Theorie is altijd anders dan de praktijk en met een verhaaltje lezen van een ander kom je er niet, bezoek trainingsstallen veel meer shows bekijk de echte showpaarden, ga naar trainingssessies die sommige voorbrengers geven noem maar op.

Met een ruin zal dit je enkelt meer geld gaan kosten gezien je er geen stuiver aan zult verdienen. Zelfs met een hengst of merrie zal het in het begin een investering zijn voordat je er uberhaubt iets aan kan verdienen, ALS dat kan, je paard dient er ook potentie voor te hebben. Met nek strekken alleen kom je er niet hoor.

Zo kocht ik mijn merrie om ook shows te lopen maar zie nu ze richting 2 jaar gaat dat ze die potentie mogelijk mist (te mak), presteerd ze aankomend jaar matig (althans niet zoals je minimaal verwacht) dan is het simpel, de sport in en shows laten voor wat het is.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:42

Ik heb nog nooit gehoord dat je geld kan verdienen met een showpaard...dat zou eventueel alleen kunnen als het dier zo goed is dat het alles wint en het voor veel geld verkocht word maar geld verdienen aan een show is mij onbekend, het kost aleen maar

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:57

Als we het over Antares GS hebben, is hij 6 jaar oud en niet 7. Een zoon van Ekstern uit Querida (Gwizd).Dus absoluut niet egyptisch, maar wel vnl. Pools gefokt, met wat Russisch, Spaans en Engels bloed.
Voor de spotprijs waar je hem voor kocht, prijs naar kwaliteit, kan je moeilijk verwachten dat hij nu veel geld gaat opbrengen. Hij is in 2006 één keer geshowed geworden in Brecht door z'n fokster en hij werd toen laatste met wel erg lage punten.

In de arabierenwereld kan je geen prijzengeld verdienen met shows. Het kost alleen maar handen vol geld. Reken op zo'n 700 tot 1.000 EUR/maand, showtraining, inschrijfgelden, voorbrengkosten en vervoer bij elkaar. En dan heb je inderdaad de showhalsters nog niet.

Je hebt de manen van je paard geschoren. Een paard met staart- en maneneczeem is niet geholpen met simpele vasiline. Daar bestaan betere (en duurdere) producten voor. Je zal je paard ook dienen te voorzien van een speciaal deken, dat het schuren tegen gaat. In ieder geval dient een arabier lange manen te hebben. Dat het er nu "beter" uitziet is logisch, want nu zijn de vervelende vliegjes er niet meer. Een paard voorstellen met afgeschoren manen (en het zal nog wel lang duren voor ze terug op degelijke lengte zijn) heeft geen enkele zin.

Bovendien : het strekken van de hals is het laatste punt bij opstellen. Eerst moet de beenzetting juist zijn en moet de rugspanning opgebouwd zijn. Vervolgens laat je de hals hoog opkomen. Wat jij doet is gewoon de hals naar voor zetten. Het paard zoekt naar een versnapering en draait z'n hoofd. Opstellen is dit dus niet. Er zijn een paar cursussen voor amateur showers, maar enkel in Nederland, bij Jan Calis en Erik Dorssers. Deze kosten uiteraard geld. Je kan je paard ook een maand of 2 op training zetten, waarbij het opstellen wordt aangeleerd, als je dat belangrijk vindt. Maar of dat de moeite is voor al dat geld ?

Geniet van je paard, rij met hem, doe eventueel eens mee aan een rijrubriek tijdens een show (maar ook hier : dit kost geld en levert niets op)... maar op geld opbrengen moet je niet rekenen, en mag ook niet het uitgangspunt zijn om een paard te houden. Veel plezier !

Jazzmeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:42

Sigrid72 schreef:
In de arabierenwereld kan je geen prijzengeld verdienen met shows.

Niet helemaal waar. De shows in de UAE, Saudi, Amerika, Brazilie en binnenkort ook in Frankrijk hebben wel prijzengeld.
Alhoewel deze shows voor de meeste Nederlanders slecht een droom blijven ;)