wie kan mij iets meer vertellen over onze friese merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vita29

wie kan mij iets meer vertellen over onze friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 09:57

hallo,
wij hebben een friese merrie gekocht bij een handelaar. nou kon hij ons niet veel vertellen over de merrie.
ze heet op de papieren gerdjeena van de zwarte parel. en is nu 8 jaar. zoek eigenlijk dus wat meer achtergrond informatie. en misschien kent iemand haar zou helemaal te gek zijn.
haar vader is fetse 349. en de moeder heet joey van de zwarte parel, mv: oeds318 mm: joke (ster), mmv: aiso 279 mmm: waltruda van de hengst jochem 259
ik zou echt graag wat meer van haar willen weten ook wat ze tot nu toe heeft gedaan enzo.
misschien kan mij iemand helpen wie weet.
groetjes manuela

Urnie85

Re: wie kan mij iets meer vertellen over onze friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:03

Heb je haar gekocht op de paardenmarkt in Hedel? (was toevallig gisteren)
Op het papier staat ook de fokker en eventuele eigenaren. Misschien kun je die eens opbellen?

vita29

Re: wie kan mij iets meer vertellen over onze friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 14:14

ja heb haar inderdaad op de paardenmarkt gekocht. had niet verwacht dat ik daar een paard zou tegen komen wat mij aansprak. zo zie je maar weer.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:40

vita29 schreef:
hallo,
wij hebben een friese merrie gekocht bij een handelaar. nou kon hij ons niet veel vertellen over de merrie.
ze heet op de papieren gerdjeena van de zwarte parel. en is nu 8 jaar. zoek eigenlijk dus wat meer achtergrond informatie. en misschien kent iemand haar zou helemaal te gek zijn.
haar vader is fetse 349. en de moeder heet joey van de zwarte parel, mv: oeds318 mm: joke (ster), mmv: aiso 279 mmm: waltruda van de hengst jochem 259
ik zou echt graag wat meer van haar willen weten ook wat ze tot nu toe heeft gedaan enzo.
misschien kan mij iemand helpen wie weet.
groetjes manuela

Op het papier staat wellicht de naam vermeld van haar vorige eigenaar, deze persoon kun je natuurlijk via het telefoonboek opzoeken en benaderen over je vragen.
Verder heb ik de volgende gegevens over haar kunnen vinden

200249670 Gerdjeena van de Zwarte Parel (Merrie, 08-06-2002, Stb)

Kengegevens
Inteeltpercentage 4.1 %

Registerhistorie
Register Datum van
Veulenboek 08-06-2002
Stamboek 15-08-2009

Fokwaarden Exterieur waarderend (betrouwbaarheid 43%)
Omschrijving Waarde
rastype 102
bouw 104
beenwerk 99
stap 102
draf 102
Totaal 102

Keuringsuitslagen
Datum Premie Plaats
09-07-2002 2e premie Onbekend
04-08-2003 2e premie Esbeek
15-08-2009 niet geprimeerd Oldeholtpade

vita29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:54

ja op het papier staat inderdaad een naam en adres fokker en eigenaar hetzelfde maar helaas heb ik geen telnr kunnen vinden op dat adres. dus dat is dan wel jammer. vandaar dat ik het eens zo probeer.
ze begint nu langzaam wat te wennen, maar is nog onzeker tegenover ons. kan haar nu wel al het halster om doen en poetsen. behalve de benen dan. ja je weet ook niet wat ze meemaken op z'n markt maar ik heb er het vertrouwen in dat het allemaal goed komt. rustig aan en geduld.
hmm die fokwaarden zeggen mij helaas niks. ben nog niet zo bekend met de friezen. maar wil me wel erin verdiepen.