Vogelenzangs... ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Motje11

Vogelenzangs... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 17:45

Zijn hier mensen die Welshpony's hebben of kennen de "Vogelenzangs" voor hun naam hebben staan?
Goed kans dat ik ze vroeger gereden of gekend heb. Ik zou het leuk vinden om er wat van te horen.
(ook als ze in hun afstamming iemand met "Vogelenzangs" hebben staan vind ik het leuk om te horen)

Groetjes!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:44

Hey,
Wij hebben de 2 jarige merrie Vogelenzangs Carlijn op stal staan, Orchard Red Prince x Orchard Boginov!
Een hele fijne goed bewegende valk. We gaan haar komend jaar zadelmak maken!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 12:34

Leuk dat je reageert.
2 jaar oud is net na mijn tijd bij die fokker.
Hoe heten de moeder en de oma?

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:33

moeder is vogelenzangs nienke en oma orchard bellefleur

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 22:56

O, wat leuk!
Nienke die ken ik een beetje, maar Bellefleur dat was echt "mijn" pony die ik jaren heb gereden en waarmee ik naar de clublessen ging.
Ik heb even een oude foto gescanned.
Bellefleur is ook een valk. Ze hadden daar op z'n laatst bijna alleen nog palomino's, erg mooi.
Afbeelding
De merrie is Bellefleur, het veulen op de foto is Vogelenzangs Tango.
Veel plezier met Carlijn! Ga jij haar rijden?
Heb je toevallig een foto van Carlijn? *-:)

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:28

Ik verzorg een paardje die de zoon is van Vogelezang's merel en Majan's sunny boy. Het is een heel aansprekend dier, en volgens mij is hij wat groot uitgevallen (ongeveer 160)
Hij is echt geen makkelijk paardje, zeer snel opgewonden en aandacht weg. En hij is erg slim. Je moet hem echt bezighouden, maar het is ook een ongelofelijke schat! :)
Jij hebt vroeger op die stal gereden TS? En ken je Showgun (dat is de officiele naam van mijn vzpaardje) dan ook? Of zijn moeder ;) Wel leuk hoor!

AfbeeldingAfbeelding

Ik hoorde trouwens van de eigenaar dat hij vroeger altijd al alle paardjes opjoeg als veulen, dat hij heel brutaal was. ;)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 00:52

De moeder van jouw verzorgpaard, Merel, ken ik goed. Dat was een jaarling toen ik daar op stal kwam en werd verkocht toen ze 3 was, net voor we haar zouden inrijden. Ik heb haar veel gepoetst, gelongeerd en ermee gewandeld. Ze was toen drachtig van haar eerste veulen, dat is Boszichts Meesje geworden. Jouw pony heb ik dus niet gekend, die moet later geboren zijn. Van welk jaar is hij? Heet hij dan ook “Boszichts”?
Ik heb nog wel foto’s van Merel, die zal ik nog wel even opzoeken.
Wat ik me van Merel herinner is dat ze een beetje bangig en erg gevoelig was. Ze was toen natuurlijk nog jong en nog niet zoveel aan mensen gewend. Ik vond het een heel mooie pony met een mooie ronde kont. En heel mooi donkerbruin, net als jouw pony. Hij lijkt er best wel op. En wat is ie groot geworden!
Het zusje van Merel, Lucky (één jaar ouder), heb ik ingereden en een hele tijd gereden. Dat was een vosje. Ze kreeg later nog een jonger broertje (Spirit) dat ook donkerbruin was.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 12:40

Ik heb leuke foto's van Merel gevonden als jaarling en als 2-jarige.
Ik had ze gisteravond in MijnAlbum gezet zodat ik ze vandaag in de pauze op het werk hier neer kon zetten. Maar MijnAlbum is hier geblokkeerd. :\ Dat wordt dus weer vanavond.

Ik heb nog heel veel foto's gevonden van andere veulentjes. Vogelenzangs Lucky, Pride, Spirit, Surprise, Push, Posh, Passie, Navaho, Ginger, Tango, Domino enzovoort enzovoort.
Ik hoop dat er mensen reageren die deze nu kennen. Het is toch leuk om een veulenfoto van je paard te hebben? *-:)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 21:11

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 12-11-10 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst.

maaike93

Re: Vogelenzangs... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:36

wat leuk zeg! echt geinig, foto's van mama Rengo!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 08:31

Vroeger had stal Vogelenzang's ook sektie A ponies. Ready Token Honeysuckle was hun stammerrie, Vogelenzang's Honeysuckle Talisman was een goedgekeurde hengst en Vogelenzang's Christie was de moeder van Zuurseveld's Sylvia, die nog verdienstelijk gefokt heeft.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:12

Wat leuk, Ready Token Honeysuckle heb ik nog gekend. Dat was al een héél oud ponietje toen ik daar kwam. Een roan.
Talisman ken ik alleen van de verhalen. :D
Daarvoor hadden ze idd. veel sektie A ponies. Later kregen ze steeds meer sektie K's, vooral een heleboel grote palomino's. En ook steeds meer springpaarden. Mijn paard Otto is ook door hen gefokt.
Ken je ze van de keuringen?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:18

Ik ken de familie Theunissen zelf ook wel ;) Van keuringen ken ik ze ook wel. Als je honeysuckle nog kent, dan loop je al heer wat jaartjes mee :0 Heb je Craig Bach Polka ook nog gekend?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:29

Jazeker, het schimmeltje. Daar heb ik als kind nog wel wat avontuurtjes mee beleefd. Niet dat ik er op gereden heb, daar was ik toen al wel te groot voor. Maar heb d'r nog wel gelongeerd en weer wat zadelmak gemaakt voor een kleinere ruiter, nadat ze er wat jaartjes uit was geweest. Als ik het goed heb was Polka de moeder van o.a. Vogelenzangs Surprise en Push. (allemaal schimmeltjes)

* Gaat thuis weer even in oude fotoboeken kijken...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 12:18

Ik sprak de fokkers een paar dagen geleden nog, we hebben even lekker over "vroeger" gesproken.
Vogelenzangs Merel is nog niet zo lang geleden gekocht door een mevrouw in Hattem die er nog een veulentje mee wil fokken. Ze is nooit ingereden geweest.
Ready Token Honeysuckle is destijds ingeslapen.
Polka is verkocht als rijpony.
Vogelenzangs Tango (het veulentje op de foto boven) staat in Zweden en is kampioen dressuur pony's van Zweden geworden in 2009.
Ze vonden het leuk dat je Ready Token Honeysuckle nog kent en Talisman, en ze kenden jou ook nog Joost! :D

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:26

Hoi,
ik heb Passie en Navajo nog verzorgt! Ze stonden toen op stal bij iemand in Zeeuws-Vlaanderen. Ik weet dat Navajo(was een palomino) verkocht is naar Amerika nadat hij de 2e bezichting had behaald(deze was niet gemakkelijkste pony). Passie(vos) dat was echt een schatje! Hij is weer verkocht maar naar waar??? Dat zou ik ook nog wel eens willen weten. Leuk deze topic over Vogelenzang's pony's groetjes :D

claudia1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:09

:D Hoi
Ik heb ook een pony van Vogelenzang's Merel x Majan's Sunny Boy
Haar naam is Boszicht's Claudia , 14 jaar oud , lieve pony in omgang en onder het zadel :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 22:50

Wat leuk dat je Passie en Navajo kent!
Ik heb een paar leuke fotootjes van ze gevonden. Herken je ze? De moeder van Passie is Vogelenzangs Lucky. En Bellefleur is de moeder van Lucky en van Navajo.
Ze zijn van 1996. (zowel de foto's als de pony's :D ) Ze brachten wel eens vaker pony's voor een tijdje naar Zeeland.
Wanneer was dat? Heb je Vogelenzangs Surprise soms ook gezien daar?

Vogelenzangs Passie
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UEXUQ8TD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZAMHEOCR.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YYIMAHOT.jpg

Vogelenzangs Navajo
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HI6C6EXO.jpg

Oja, en ik heb de namen nog verzonnen... :o

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 07:52

Hoi hoi,
leuk die foto's!! We hebben ze toen samen op gehaald met de fokker ik geloof dat dat ik Arnhem was! Ze moesten daar toen weg ofzo mensen waren hun stalling kwijt daar. Ze moesten toen in 1 koop gedaan worden.
Passie had toch ook als veulentje een ongelukje gehad? Daar door had hij maar 1 bal dus is hij later ook gecastereerd. Nee Suprice heb ik nooit gezien. Als ik me goed kan herinneren was jij die dag toen ook bij de fokker om te rijden ofzo?? Weet inderdaad nog dat hij toen zei dat deze dame heeft de namen verzonnen. De vrouw die toen deze pony's kocht deed vaak handel met de fokker ook in grote rijpaarden!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:37

claudia1996 schreef:
:D Hoi
Ik heb ook een pony van Vogelenzang's Merel x Majan's Sunny Boy
Haar naam is Boszicht's Claudia , 14 jaar oud , lieve pony in omgang en onder het zadel :D

Wat leuk!
Die van jou is dus een volle zus van die van Maaike. Is ze ook zo groot geworden?
Heb je ook een foto? *-:)

claudia1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:08

Hey

Nee onze Claudia is 152 hoog , heb inderdaad vorig jaar contact gehad met Maaike , ze lijken sprekend op elkaar , leuk dat ik nu ook foto's zie van haar moeder Merel , ze is dan wel op de foto pas 2 maar toch leuk !!! :D
Voor een week of 2 terug ben ik in contact geweest met de eigenaresse van Boszicht's Meesje , ook zij lijken enorm veeeeel op elkaar , echt leuk !!!!
Claudia heeft in het verleden een aantal veulens gehad , 1 daarvan is bij ons geboren .
Als ik het goed heb heeft ze in Duitsland een goedgekeurde dekhengst lopen , zijn naam is Golden Dancer , weet jij hier mischien iets meer over ???

P.s Foto lukt nog niet , blijf proberen :o

claudia1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:36

Hier een foto van Claudia met haar veulen Pride , Pride is van Orchard Red Prince <3
Afbeelding

Claudia aan het werk !!!!
Afbeelding

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:24

Jammer dat de foto's zo klein zijn. ;)
Wie was boszichts meesje ookalweer?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:32

Hoi, ja dat klopt, Passie en Navajo woonden op het randje van Arnhem. Wat grappig dat je me gezien hebt. Wanneer was dit ongeveer? In 1999 misschien, dat de pony's 3 waren? Ik hield me toen wat meer met de grote paarden bezig.
Van dat ongelukje van Passie als veulen dat weet ik niet precies. Er was wel een veulentje dat een ernstige navelbreuk had gehad, zo ernstig dat de darmen eruit vielen. Toch is dat veulen er toen heel goed vanaf gekomen en heeft gezond verder geleefd. Of dit Passie was en wat het met zijn bal te maken heeft weet ik niet, dat zou kunnen.
Hielp jij daar op stal? Had je deze twee om te verzorgen?

Boszichts Meesje was het eerste veulentje van Merel, waar ze drachtig van was toen ze bij ons werd verkocht. Heel toevallig was ze later van een meisje van mijn vereniging in de Flevopolder, maar door toeval heb ik Meesje daar nooit gezien. Ik zag ook dat dat meisje op bokt heeft gezeten, maar die is al 5 jaar niet online geweest dus die ga ik maar niet benaderen, haha. Wat voor eigenaresse is dat waar jij contact mee hebt gehad? Ik denk dat ze nu van iemand anders is.
Ik dacht dat ik nog wel wat mooiere foto's van Merel had, maar dit was alles wat ik nu kon vinden. Ik heb ze nog wel goed voor de geest, het was een erg mooie pony. Gek idee dat ze haar hele leven nooit bereden is, en dat ze nu een omaatje van 19 is, ben benieuwd hoe ze eruit ziet.
Bellefleur, Merel's moeder die trouwens ook "Orchards" heet, heeft ook een veulentje gehad dat Pride heette. Die was zwart.
Van die goedgekeurde hengst in Duitsland weet ik niet, maar ik zal het eens navragen. Maar dat staat toch nog best ver van ons af. Merel is op Vogelenzang geboren en op jonge leeftijd (+_ 1994) verkocht. Die heeft later Claudia (1996?) gekregen en die heeft later weer dat hengstveulen gekregen. Misschien weet Joost het wel want ik heb gehoord dat hij heel veel van afstammingen weet. ;)
En wat er met Passie is gebeurd zal ik ook navragen.

claudia1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:59

hoi
ja Meesje is voor 2 weken terug door verkocht aan een jonger meisje , hoe ze heet weet ik niet , maar als je het graag wil weten kan ik het wel navragen.
Ik zelf heb contact gehad met Anne-fleur Weusthuis.Zij heeft Meesje 3 jaar gehad
Wat ik ook probeer , ik krijg er geen grotere foto's op !!!!