[H]Welke hengst voor OO Seven x Uniform merrie ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

angeliquer

[H]Welke hengst voor OO Seven x Uniform merrie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:03

Ik denk erover om mijn elite merrie van OO Seven aankomend jaar of volgend jaar te laten dekken .
Maar door welke hengst ? ??

Ik wil graag een hengst die maat , grootramigheid en een sterk achterbeen vererft en een mooi opwaarts model !

Zelf ben ik op het moment helemaal weg van Bretton Woods (moet ie wel goedgekeurd worden ).

Maar denk ook wel aan Zizi Top of Wynton maar heb nog nooit gefokt dus ben heel benieuwd naar jullie mening *D

info paardenfokken : http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=127980

Toen ze 3 jaar was op de keuring:

Afbeelding

Toen ze 5 jaar was tijdens voorronde Pavo cup :

Afbeelding

Afgelopen zomer tijdens ZZ-Licht wedstrijd, 9 jaar :

http://www.ooseven.nl/uniseven2010.jpg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 07-11-10 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd + max 2 foto's zichtbaar, rest in link

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:35

Johnson, de vader van Bretton Woods, lijkt mij ook een goeie optie.

Hij begint nu zelf in de sport ook redelijk te presteren en is helemaal niet duur.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:59

Zou Johnson genoeg maat en formaat doorfokken ?

Van Charmeur zijn nafok is natuurlijk ook nog niets gekend, maar heeft zelf wel maat, formaat, beweging en een goede instelling. Ik denk alleen dat zijn dekgeld volgend jaar flink de hoogte in gaat gaan.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:15

Kijk bv naar Bretton Woods, maat en formaat genoeg...

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:45

allereerst bedankt voor jullie reacties *D

Johnson zelf is natuurlijk ook een goede hengst en van hem weten we hoe die vererft en van Bretton Woods nog niet maar de moederlijn van B.W vind ik ook zo'n mooie, dus denk dat ik dan liever voor B.W zou gaan..

Charmeur zegt mij nog niet zoveel , ga ik me eens in verdiepen, op de foto's oogt hij als een wat zwaarder type, weet je of hij veel looplust heeft ?

Umeo

Re: [H]Welke hengst voor OO Seven x Uniform merrie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:07

Heb je ook een duidelijke standfoto van haar? :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:41

Zizi top vereft een opwaarts model en een goed achterbeengebruik maar ik denk niet dat hij veel maat vererft en grootramigheid vererft.

Ik vind Bretton Woods persoonlijk een beter paard dan Johnson zelf maar dat zegt natuurlijk niets over wat er vererft word.United past ook bij je eisen alleen moet je merrie genoeg lengte in haar lijf hebben.En in mijn ogen ook genoeg souplesse.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:41

Hoe groot is jouw merrie? Wat vind je van Rousseau of Rhodium. Met wat Ferro bloed kun je wat kracht toevoegen. Met Rhodium wat maat. Mooie merrie trouwens.

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 22:08

Bedankt Santa Cruz *D ! Ze is 1.67 m
Ik ken wel een aantal hele leuke nakomelingen van Rousseau en Rhodium , en met de kracht zit het bij hen wel goed maar die zijn niet zo groot dus daar twijfel ik dan weer over...

@ Elisa2, m'n merrie zou zelf ook meer lengte mogen hebben..
@Umeo, ik ga eens zoeken, is er een speciale reden voor je vraag ?

En is er misschien iemand bij het verrichtingsonderzoek gaan kijken vandaag ? De hengsten zijn vandaag getest, volgens mij waren ze over B.W erg tevreden....

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 08:47

Denk idd ook niet dat zizi top grootramigheid geeft. Dan zou ik zijn vader Tango eerder nemen.

Johnson fokt erg groot.

Wellicht Zhivago? Al kun je Zhivago's het best wel aanhouden tot ze 2 zijn schijnt. Uit Zuidenwind (OO seven x zus van moeder Zhivago) blijkt dat dat bloed ook wel past.

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 21:43

Ok Zizi Top valt af, Wynton hoor ik ook niet heel veel enthousiaste verhalen over dus die wordt het ook niet.
Bretton Woods staat bij mij nog steeds op 1 <3 Ferro bloed spreekt ook aan vanwege de kracht en Zhivago zou inderdaad ook wel eens heel goed kunnen passen Rhea, kan alleen niet zoveel over de nakomelingen vinden...

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:17

De Jazz x Ferro in Stegeren doet het momenteel erg goed, misschien een optie?
De Daddy Cool is nog erg jeugdig maar zeker waard om te volgen. Ook wat ander bloed en dat past wel bij jouw merrie.

Jammer dat Vivaldi ze moeilijk drachtig maakt, zelf ben ik daar erg weg van.
Mijn OO Seven merrie heeft er ook een knap jaarling van.
Wat me erg is opgevallen, alle vier Vivaldi's die ik vorige week heb laten prokken, zijn super gezond.
Dit in tegenstelling met wat geruchten dat het niet zo zou zijn.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:20

Johnson fokt vaak maat. Nakomelingen hebben super karakters en zijn zeer goed bewerkbaar. {Spreek uit ervaring}.

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:54

nou mister A, alle 3 jouw suggesties zijn goedgekeurd *D ! Ben erg benieuwd naar de adviezen die ze geven mbt de merriekeuze...

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:22

angeliquer schreef:
nou mister A, alle 3 jouw suggesties zijn goedgekeurd *D ! Ben erg benieuwd naar de adviezen die ze geven mbt de merriekeuze...

Ik zou nu toch maar kiezen voor de hengst waar je zelf erg weg van bent.
Mijn OO Seven merrie krijgt daar ook een veulen van.

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 00:03

Ik ben vorige week bij Bretton Woods op bezoek geweest en afgelopen weekend in Vechta gaan kijken ; wat een paard !!!

http://www.youtube.com/watch?v=JK-TnRIYmGc

Keuze was eigenlijk al half gemaakt maar nu kan ik helemaal niet meer wachten :):)

heeft 1 van de experts hier nog ideeen of formules hoe je de kleur van het veulen zou kunnen berekenen ??

Alvast bedankt en filmpje moet je echt even kijken hoor, is genieten :D !

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:07

angeliquer schreef:
en filmpje moet je echt even kijken hoor, is genieten :D !

Aardig om te zien. maar vanaf 5.29 lijkt hij toch haast achter door zijn veren te zakken..en zonder "schoenen" kan zijn stap voor nog beter worden.

sliert schreef:
Johnson fokt vaak maat. Nakomelingen hebben super karakters en zijn zeer goed bewerkbaar. {Spreek uit ervaring}.

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 12:56

[quote="ceasario"]

Aardig om te zien. maar vanaf 5.29 lijkt hij toch haast achter door zijn veren te zakken..en zonder "schoenen" kan zijn stap voor nog beter worden.

quote]

Ik ( en het hele publiek met mij ) was er toch erg van onder de indruk *D ! Maar ieder z'n eigen mening , geen probleem !

Bij mijn merrie lijkt ie echt super te passen :j

Bedankt

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:19

Let op Breton Woods heeft wel een verhoogd risico om ocd door te geven.
Persoonlijk vind ik Tango erg mooie hengst. Kijk uit dat je niet te smal gaat doorfokken er moet wel een paard overblijven (postuur).

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:53

Sta jij bij Ton de Kok (of heb je daar gestaan?) want ik heb daar een hele tijd geleden stage gelopen en volgens mij ken ik jou daar van ;) Uniseven was toen 4 of 5 jaar geloof ik ;)

Nu even waar het topic over gaat:
Charmeur (is al wel genoemd) lijkt me ook wel een mooie keuze. Hij is van mijn werk dus ik ken hem al van voordat hij is goedgekeurd, en dat paard heeft echt een superkarakter en kan echt geweldig lopen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=m5g7iNuKY5k

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 20:20

Hey wat grappig, toevallig zat ik gister met maseike naar een bevalling te kijken op kraamstal en toen zei ik ben jij niet degene van dat gave veulen van vorig jaar ; cookie :D

En nu plaats jij een berichtje en heb je die knapperd gekocht zo te zien in je onderschrift !!!

Ik heb inderdaad heel lang bij Ton de Kok gestaan met Uniseven, met welk paard was jij er toen en wat is je "echte" naam ? (mag ook per pb natuurlijk )

Charmeur heb ik ook in Vechta gezien en die vind ik ook heeel gaaf !