schuren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hafje81

schuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 15:37

Sinds een week staat mijn haf bij mij thuis.
Hij heeft altijd op een weide gestaan zonder stal of bomen. De weide was volledig omheind met stroomdraad.
Thuis staat hij op een weide met een stal op. Hij kan dus kiezen of hij binnen of buiten wilt.
Ik merk dat hij zich schuurt aan de stal. Het is niet veel, maar ik zie dat zijn manen en staart eronder lijden. Kdacht dat het seizoen van zomereczeem toch al voorbij was? De dierenarts is ook geweest (voor algemene check-up) en kon me geen antwoord hierop geven.
Mijn haf heeft tot op heden nooit tekenen van zomereczeem gehad en in de zomer heeft hij wel een tijdje tussen bomen gestaan en toen nooit geschuurd..

Wat zou dit kunnen zijn? :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:05

Krijgt je haf nu ander eten? :Y) in kuilgras of krachtvoer zitten soms teveel suiker/eiwit waardoor je paard gaat schuren.

xxelviraxx

Re: schuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:08

Inderdaad het eten. Wat kreeg ie eerst. Ik moet mijn haflinger ook niet op veel gras of kuil gaan geven. Gaat ie ook van schuren. Hij staat in de paddock en krijgt onbeperkt hooi en krijgt nog geen kilo op een dag gewone basis brok.

Hafje81

Re: schuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 17:15

mja, kvermoed dat het door verandering van wei komt. Van schraal weiland naar veel gras. Het andere voer is hetzelfde gebleven..

Toch bedankt voor de reacties!!