Cartier van de Heffinck

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Micksam1

Cartier van de Heffinck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 15:38

Ik heb een paard op het oog die de afstammeling heeft van Cartier van de Heffinck. (Cartier van de Heffinck X Fruhling)
Weet iemand daar iets van af?
Karakter, exterieur, prestaties?

Ik zou het leuk vinden om te weten.

Alvast bedankt.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:20

Hoi
Ik heb een 5 jarige ruin van de hengst cartier van de heffinck.
Het is een ontzettend braaf paard wat wel af en toe wat speels is.
Ik rijd nu L1 met dit paard en wil in januari L2 gaan starten.
Paard heeft 3 goede gangen.
Mijn paard is 1.80 m groot (ja hij is groot) ik zal een foto voor je plaatsen dan kun je zelf zijn bouw bekijken. Ik vind dat hij veel op zijn vader lijkt.
je kunt ook meer info opzoeken over cartier op http://www.vdheffinck.be/_html/main.php ... =nl&page=2

Dit is mijn paard:
Afbeelding

Micksam1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 18:21

Jezus wat lijkt ie op die van mij!
Dezelfde kleur, ook twee witte achtervoetjes, ook het exterieur! Die van mij is alleen 1.65.

Bedankt.

laida

Re: Cartier van de Heffinck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:05

heb jij ook een foto van je paard?
en hoe is zijn karakter?

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:13

Heb eens een cartier getest, kon super bewegen maar wist helemaal niet wat hij met een hindernis aanmoest ;) Daarom ook maar laten staan..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:11

Heb 2 jaar geleden in zweden op een stal gewerkt waar Cartier toen stond om te dekken. Onwijs gave hengst, heb ook nog een hele mooie foto van hem op mn laptop staan. Kan leuk draven, en had van wat ik kon zien een indrukwekkende galop. Was opzich braaf aan de hand, maar werk natuurlijk wel een hele vent als hij naar de dekruimte ging. Vond het zelf een hele aansprekende hengst, schitterende rode gloed over zijn vacht, alleen zn hoofd kon beetje pony achtig over komen afentoe. Echt een hengst met humor, die drommelsgoed wist wie de vent was daar op het erf, maar met een klein hartje.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:20

Airborn schreef:
Heb 2 jaar geleden in zweden op een stal gewerkt waar Cartier toen stond om te dekken. Onwijs gave hengst, heb ook nog een hele mooie foto van hem op mn laptop staan. Kan leuk draven, en had van wat ik kon zien een indrukwekkende galop. Was opzich braaf aan de hand, maar werk natuurlijk wel een hele vent als hij naar de dekruimte ging. Vond het zelf een hele aansprekende hengst, schitterende rode gloed over zijn vacht, alleen zn hoofd kon beetje pony achtig over komen afentoe. Echt een hengst met humor, die drommelsgoed wist wie de vent was daar op het erf, maar met een klein hartje.

het klinkt alsof je mijn knappe ruin omschrijft.
heeft hetzelfde karakter en ook een hele goede galop.
heb je die foto nog van cartier en zou je die misschien hier kunnen plaatsen?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:55

Zou ik ff moeten kijken, ben nu bij mn ouders, maar als ik eraan denk dan kijk ik morgen of ik hem kan plaatsen.

Micksam1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 13:02

Ik weet niet hoe ik mijn foto's erop moet plaatsen. Mijn paard heeft een goed karakter, speels en soms wat ondeugend, maar doet wel heel erg haar best, en is eerlijk.
Ik heb haar nog niet zo lang, maar is nu al zo op mij gericht.

Ik ben beniewd naar de foto's Airborn.