Als je het mij vraagt in ieder geval niet moeilijker dan de F. Al gegooglet om inspiratie op te doen? Er is echt zat te vinden hoor!
tienus63
Geplaatst: 03-11-10 21:08
Bij leven en welzijn heb ik heb die al. Vooralsnog wordt ie nu nog G-Oscar genoemd. Grote kans dat dat ook wel zijn/haar gebruiksnaam wordt, maar de officiële naam wordt er weer één in het James Bond-thema.
De G hebben wij gelukkig afgelopen jaar al gehad. Bij ons geen veulen, dus hoefde mijn hoofd er niet over te breken. Wel valt het op dat de namen met een G al heel een nogal harde klank hebben.
Snuffel eens rond op het fjordengedeelte, wellicht doe je ideeën op.
Voor dit jaar hebben wij de H en die namen liggen al een hele tijd klaar. Is ook wel eens makkelijk.
M__
Geplaatst: 03-11-10 21:27
kijk eens bij de stratlijsten van de jonge cyclus 4-jarige in belgie De 4jarige van't BWP zijn met een G
Bij het nrps is het 1e letter van de vader als het een hengst is. Ik houd dit ook aan (ookal heb ik alleen met nas hengsten gedekt). De merrie wil ik dan ook met de 1e letter van de moeder, al zijn dit natuurlijk richtlijnen. Een naam moet passen. Wat ik mooi vind: Hengsten namen C: Cheeko-Meeko Chanell (kanaal/pijp) Chancey (kanselier) Chanok (toegewijd) Chaika (leven) Chacha (sterk)
Hengsten namen met een R heb ik nog niet echt.
Merrie namen met een D: Debby (honingbij) Donja Darah (wijs) Delmira (nobele beschermer) Delylah (kwetsbaar) Dyonne (gewijs aan de god dionysos=griekse god van de wijn)
Merrie namen met een M: Myranda (beeldschoon) Mycala (die als god is) Myla (vergevingsgezind) Mya (smaragd)
Merrie namen met een E: Evangeline (als een engel) Evanee (jonge vechter) Evelyn (vogel) Evacsa (leven)
Merrie namen met een P: Pebbles Poppy (bloem) Poni (2e dochter --> als het de 2e merrie wordt van chewano)
Ik vind Geeftniet wel heel tof, als je er dan 2 hebt, Geeftniet en Geeftwel Wat bij mij zou passen... Glim Glitter Glamour Giolicious (van Delicious) Grapjas (ook een goeie!) Giegel Gniffel Grinnik
de G is niet zo heel makkelijk als je ierse namen zoekt. Al mijn dieren en veulens hebben een ierse naam. Gaat dit jaar nog grappig worden om voldoende leuke namen te verzinnen.
oabrm
Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-10 21:36
Jullie zijn wel beter dan ik met het bedneken van namen zeg.!!!