[TI] Wat voor zadel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emm_

Wat voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 19:22

Hoi bokkers !

Ik kom weer even jullie hulp vragen :o
Mijn 3 jarige staat nu sinds een paar weken vakantie, hij heeft het de afgelopen tijd super gedaan!

Nu zit ik alleen met het volgende probleem: het zadel.
Ik heb hem ingereden met een wintec veelzijdigheidszadel, super licht ding echt ideaal voor het inrijden, alleen: ik heb een chronische knieblessure en zolang ik maar korter dan 30min met dat zadel rijd gaat het goed, alleen als ik langer ga rijden (wat op den duur toch ging gebeuren krijg ik enorm veel last van mijn knieen!)
Het volgende zadel; een stubben dressuurzadel. Héérlijk ding, ligt ook op mijn andere paard. Alleen nu merkte ik de laatste tijd dat het zadel minder ging liggen, het kiept naar voren. Ofwel niet goed meer (kan ook niet anders, het manneke groeit alleen maar!)
Heb tussentijds nog een barefoot geprobeerd (mensen zweerden erbij dat je er niet meer af wilde). Nou idd ik wilde er niet meer vanaf, maar dat was nou niet bepaald om een positieve rede ;)

Kortom: Wat voor zadel hebben jullie op je tink liggen? Zelf rijd ik het liefste met een dressuurzadel, maar gezien meneer nog wat jaartjes zal groeien moet het wel realistisch zijn.

:evaw:

Jessie1991

Re: Wat voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:23

op onze tinker ligt een kieffer lech profi zo fijn (L) en op mijn bijrij tinker een westernzadel

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:51

Op mijn tinker ligt een Massimo Trail, heb zelf ook snel last van mijn knieën, maar hiermee nog nooit last gehad.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:05

Ik heb hier een Kieffer Wien. Past tot nu toe op alle paarden! Van tinker tot kwpn. Blijft goed liggen en rijdt ook fijn. Het is wel een redelijk ruim zadel (dus niet met van die mega kniewrongen en een lepel tot in je nek). Ik heb ook nog een Merano Sidney. Deze vindt ik op 1 pony heel fijn rijden. Bij de andere paarden kan ik er totaal niet mee rijden. Dit zadel heeft wel een hele diepe zit en dikke kniewrongen. Voordeel is dat de Merano zadels zeker niet duur zijn. Hij kost ongeveer 350 euro en bij de Kieffer zit je al aan de 1500 euro.

barb70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:49

Ik heb een passier GG. Echt een heel fijn zadel. Ik heb veel geprobeerd maar dit is een aanrader!!!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:58

Ik heb een Kentaur Penelopa. Heerlijk zadel!!

Volgens mij is er nog een topic over tinkers en zadels. Zal het eens opzoeken voor je.

Edit: gevonden... [TI] [Centraal] Tinkerzadel topic

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:09

ik heb mn Tolga springzadel.
Gekocht toen ik nog met mn verzorgquarter reed en ligt nu goed op tinkie...
Is relatief duur maar ik had het geluk het over te kunnen kopen toen het een 3tal maanden oud was, dus zo goed als nieuw en net ingereden.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:20

Ik heb een Dressuurzadel Kn , heerlijk zadel

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:11