Nakomelingen Zjengis Khan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

strovrouw

Nakomelingen Zjengis Khan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 15:37

Omdat het oude topic van mensen met veulens van ZK blijkbaar gestopt is, dacht ik, ik start een nieuw topic, omdat ik het toch leuk vind om af en toe contact te houden en weetjes uit te wisselen.

Heb een tijdlang zelf niks meer op het forum gezet, maar nu de winter nadert, en het buiten minder leuk is, wil ik graag weer allerlei werderwaardigheden uitwisselen.

Eerst het vervelende nieuws: de moeder van mijn ZK-veulen bleek in mei dusdanig doorgezakte kogels te hebben (slijtage aan het kogeldraagapparaat) dat het volgens mijn DA niet meer verantwoord was om haar nog een veulen te laten krijgen. Heb nog ET overwogen (en uitgezocht hoe dat in zijn werk ging), maar dat was dermate duur en omslachtig, dat het voor mij niet mogelijk was om op die manier nog een nakomeling van haar en ZK te krijgen. Nu loopt ze nog bij ons, ik rijd er al een half jaar niet meer op, en ben deze week begonnen met pijnstilling. Dus het eind is in zicht, tenzij iemand een strak plan weet om iets aan haar toestand te verbeteren, maar dat zal wel niet.

Gelukkig heb ik haar ZK-dochter Edradour nog, die heeft de hele zomer met haar stiefzusje Siena (Spielberg x Goethe x Kennedy) op de wei gestaan, en komt binnenkort naar huis. Wanneer precies hangt af van wanneer de schuilstal klaar is (die wil ik nog beitsen, maar dan moet het droog zijn en ik geen griep meer hebben...). Ze is goed gegroeid, ze zal nu zeker wel boven de 1.55 zijn, en is een ongelooflijke lieve knuffel, net als die van jullie.
Haar staart lijkt op die van wie was het ook al weer, de laatste foto op het andere topic, ook zo licht, en niet erg lang. Ik verdacht haar stiefzusje er altijd van dat die aan haar staart beet, maar nu weet ik het niet meer zeker. Ach, het zal wel een keer goedkomen.

Ik ben reuze benieuwd of er in 2010 veel ZK-veulentjes geboren zijn, heeft iemand een idee?
En wie weet hoe het met ZK zelf gaat?

Hoop op veel reacties!

Landra

Re: Nakomelingen Zjengis Khan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:29

Ik heb nog als laatst gereageerd in het andere ZK topic maar helaas geen reactie meer gekregen. Ik praat graag gezellig mee :)

Met onze ZKzoon gaat het goed, pas gemeten, 'al' 1.64m groot. Begin toch bang te worden dat 'ie 't formaat van Wood aan gaat nemen. Die van ons is ook enorm lief, als 'ie ligt te slapen kun je er gewoon bij gaan liggen. Zal binnenkort eens kijken om weer fatsoenlijke foto's te maken. Erengue staat bij ons thuis in de loopstal met uitloop samen met z'n maat.

strovrouw

Re: Nakomelingen Zjengis Khan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 22:31

Nou Landra, dat wordt zeker een reus als hij nu al 1.64 is! Maar ja, je hebt het niet voor het zeggen. Is hij al geruind?

Edradour en Siena staan sinds een week thuis "in" hun nieuwe schuilstal. Nou, dat was wel fijn afgelopen weekend! (meer dan 24 uuur aan een stuk regen). ze hebben er ook goed gebruik van gemaakt. Hun paddock is helaas wel veranderd in een enorme modderpoel. Heb ze daarom gisteren een tijdje in de redelijk droge rijbak laten lopen, maar ze lieten zich niet verleiden tot een spectaculaire draf of galop....