[H] Welke hengst voor Caruso x Landwind merrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JeDe

[H] Welke hengst voor Caruso x Landwind merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 11:45

Helaas is vorig jaar onze Landwind II B x Sovereign Bill xx merrie gestorven. Van deze merrie hebben we nu een dochter ter beschikking gekregen om verder mee te gaan fokken. Deze dochter is een sport dressuur merrie van Caruso die op ZZ-licht niveau is uitgebracht. Zij heeft zelf al 2 leuke merrieveulens gehad van Obelisk en Voltaire. Helaas allebei te klein gebleven, zo rond 1.60m. Zelf is de merrie 1.63m, heeft een beetje een gezonken rug en haar voorbenen zouden 10 cm langer moeten zijn. Qua beweging is er niks mis, sterk en goed ondertredend achterbeen en veel knie actie voor. Ze heeft een braaf karakter, maar onder het zadel is het een pittige tante.
Ik ben dus op zoek naar een hengst die vooral maat, front en lengte vererft. Zelf denk ik aan Johnson. Daar hebben we uit de Landwind merrie ook een 2-jarige merrie van. Zij is nu al rond de 1.68m, heeft lengte en lange benen. Van welke hengsten is nog meer bekend dat ze maat, front en lengte vererven?

Elisa2

Re: [H] Welke hengst voor Caruso x Landwind merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:30

Sandreo,San Remo die schieten me zo even direct te binnen,heb je ook foto's van de merrie?

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 12:54

Ehm ja, maar ik weet niet hoe ik die moet plaatsen. Ook niet na het lezen van de instructies...
Ik zal me er nog eens in verdiepen, misschien lukt het later vandaag nog.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:01

Johnson geeft idd veel front en kniebeweging. En hij staat toch te boek als vergrotend...

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 11:20

JeDe schreef:
Ehm ja, maar ik weet niet hoe ik die moet plaatsen. Ook niet na het lezen van de instructies...
Ik zal me er nog eens in verdiepen, misschien lukt het later vandaag nog.

Ik heb nog een poging gedaan, maar het is me veel te omslachtig om een foto geplaatst te krijgen. Jullie moeten dus genoegen nemen met de omschrijving...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:14

je kan via www.mijnalbum.nl gratis je foto s uploaden en dan via een linkje hier in zetten :)

ik denk niet dat sandreo en san remo op een wat kleinere merrie die duidelijk niet al te grote veulens geeft gaat vergroten...
ik zal eens na denken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:37

Sandreo vergroot wel heel duidelijk,ook geeft ie hele goede karakters! San Remo weet ik niet helemaal zeker maar volgens mij wel.
Met de gezonken rug zou ik niet voor Flemmingh bloed gaan,die gaat de ruglijn echt niet verbeteren.

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 19:49

Sandreo heeft zelf ook een wat weke lendenpartij, en zijn veulens hebben een gezonken rug. Wat mij betreft afgekeurd...
Ik ben zelf erg verliefd op Jazz en een aantal van zijn goedgekeurde zonen, dus tot nu toe lijkt Johnson de beste keus.
Ik wacht nog op een goede foto van de merrie. Zodra ik die heb zal ik nogmaals proberen die te plaatsen. Dan kunnen jullie misschien beter (be)oordelen.
Ook Bretton Woods vind ik een erg mooie verschijning, maar daar zijn dacht ik nog geen veulens van.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:27

Dat hebben de Sandreo nakomelingen niet hoor,zijn juist hele mooie sterk gebouwde paarden.
Bij Jazz en zonen moet je goed op de achterbeenstand van je merrie letten,hij geeft ze namelijk zeer lang en sabelbenig en als je merrie dat al een beetje heeft zou ik hem niet gebruiken.

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 10:29

Hierbij dan eindelijk een foto van de Caruso merrie.

Afbeelding

Misschien geeft dit een beter beeld?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:25

zo van de foto af vind ik haar geen lengte missen hoor.. heb je ook een stand foto ?
want zo van de foto af en je wensen lijst zou ik zeker united zeggen! deze geeft dan wel minder lengte in de rug maar verder zal hij veel kunnen verbeteren! geeft veel maat! lange benen, goed karakter, souplesse en opwaarts gebouwde paarden

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:32

Houdt er rekening mee dat de eerste veulens vaak kleiner zijn. Het kan dus heel best zijn dat deze merrie helemaal niet zo klein fokt.

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 14:00

essiesilly schreef:
zo van de foto af vind ik haar geen lengte missen hoor.. heb je ook een stand foto ?
want zo van de foto af en je wensen lijst zou ik zeker united zeggen! deze geeft dan wel minder lengte in de rug maar verder zal hij veel kunnen verbeteren! geeft veel maat! lange benen, goed karakter, souplesse en opwaarts gebouwde paarden

Uit de moeder van deze Caruso merrie hebben we ook een United merrie gefokt, een halfzus dus. Deze merrrie heeft wel veel lengte en ook lange benen en is met haar 1.73m ook mooi aan de maat.
Afbeelding
Alleen qua karakter zou het wel eens een probleem kunnen zijn. Deze United dame is nogal een heethoofd...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:31

mooie merrie idd!!
over het algemeen geeft hij wel goede karakters hoor! :) wel sensibel maar heel eerlijk en geen zeikerds