informatie over karakter hengst Oliver en nakomelingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

informatie over karakter hengst Oliver en nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 16:26

Ik ben op zoek naar informatie over de kwpn-hengst Oliver (V. Voltaire), en dan met name zijn karakter en het karakter van zijn nakomelingen. Hij heeft niet echt veel gedekt in Nederland en is in 2006 naar Engeland verhuisd, waar hij nu nog steeds dekt. Ik kan in Nederland heel weinig over hem vinden. Wij hebben destijds onze Wolfgang-merrie door hem laten dekken. Hij stond toen bij hengstenhouderij Timmermans (in Drenthe), maar deze hengstenhouderij bestaat volgens mij niet meer. Ik heb hem toen 1x gezien op stal en verder is me eigenlijk weinig aan hem opgevallen.

Zijn veulen heeft echter een heel ingewikkeld en eerlijk gezegd ronduit kwaad/gemeen karakter (niet naar mij toe, maar wel naar anderen. Ze is heel ook erg eenkennig). Dit gedrag begon meteen na de geboorte al toen ze niemand haar stal in liet, want ze trapte iedereen er regelrecht weer uit. Het is wel echt mijn superpaardje, maar ik wil graag weten waar haar karakter vandaan komt. Vooral ook omdat haar moeder het liefste paard is dat je maar kunt bedenken. Daar zit werkelijk geen gram kwaad in. Als ik ooit met de Oliver wil fokken, dan wil ik me eerst verdiepen of het wel veilig zou zijn om haar een veulen te laten krijgen (bang dat ze het veulen zou doodtrappen) en daarom ben ik heel benieuwd of het bij haar vader weg komt, dit gedrag. of dat het puur toeval is bij haar.

Ik hoop dat er mensen zijn met nakomelingen of informatie over deze hengst.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:39