Ik heb namelijk een vraagje:
Sinds kort ben ik de trotse eigenaresse van een hele mooi eigenwijze Haflingermerrie genaamd Floor, ze is 20 jaar en mag heerlijk bij de vriend van mijn vader op de wei lopen.
Ik rijd haar zo ongeveer 1x in de 2 weken en verder zijn we nu aan het proberen om te kijken of ze kan worden ingespannen, wat ze blijkbaar vroeger bij haar vorige eigenaar wel regelmatig heeft gedaan, maar aangezien ze een "redding" is (de slacht of een goed doel, en dat goede doel ben ik dus) weten we eigenlijk weinig van haar. Maar ze is superlief en braaf en ook al is ze 20, bokken kan ze nog steeds hahaha. Mijn dochter van 6 kan er achterstevoren op gaan zitten en liggen en ze vind het allemaal prima.
Ik heb nog nooit een Haflinger gehad, altijd KWPN, en dus totaal geen ervaring met het ras.
Ik ben ondertussen al een heel eind wijzer

Floor heeft een stal waar ze zelf in en uit kan lopen en ze heeft redelijk wat beschutting in haar wei, maar afgelopen weekend was ze zo ontzettend nat, en die eigenwijs gaat dus gewoon vrolijk in de stromende regen staan, waar ik me dan weer zorgen om maak, hahahaha.
Wie heeft er voor mij een antwoord, wat kan ik het beste doen, en wat voor deken dan eventueel?
Dank jullie wel alvast!
Groetjes Marleen