Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anne. schreef:Het is weldegelijk heel anders. Wat Hestejente al zegt.. je moet veel meer opletten welke hulpen je geeft, hoe je zit en welke spieren je aanspant.
Bij een drieganger is het makkelijk. Je spoort aan, het gaat stappen, je spoort aan, het gaat draven en je spoort aan en je gaat galopperen (Bij wijze van spreke)
Het is zeker een feeling die je moet krijgen
themuisje schreef:Anne. schreef:Het is weldegelijk heel anders. Wat Hestejente al zegt.. je moet veel meer opletten welke hulpen je geeft, hoe je zit en welke spieren je aanspant.
Bij een drieganger is het makkelijk. Je spoort aan, het gaat stappen, je spoort aan, het gaat draven en je spoort aan en je gaat galopperen (Bij wijze van spreke)
Het is zeker een feeling die je moet krijgen
dan heb je alleen de basisgangen. wat dacht je van verzameling? ik denk dat ijslander ruiters te makkelijk denken over niet gangenpaarden, en dat niet gangenpaarden ruiters te makkelijk over ijslanders denken. net als bij springruiters en dressuurruiters ook gebeurd.
LiannePaard schreef:HoiHoi
Ik kon even het antwoord op mijn vraag niet vinden...
Ik ben erg benieuwd moet je anders op een ijslander rijden dan op een KWPN paard enz? (aangezien een ijslander meer gangen heeft)
Xingrid schreef:En hoe zit dat met PRE's, spaanse paarden?
Is dat ook zo anders?
Ik heb er af en toe, bijv. op vakantie op gereden en vond zo'n extra gang heerlijk 'vlak' zitten voor mn rug...
Dat lEEk meer ontspannen dan op een Ijslander als ik het zo hoor.