De verbetering zit er nu echt in :D !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

De verbetering zit er nu echt in :D !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 20:46

Hallo allemaal :D

Ik ben opeens heel vrolijk, omdat ik me echt nu net bedenk hoe goed marnix het nu maakt :)

Kleine samenvatting voor mensen die het verhaal nog niet kennen ;)

Ik zocht een half jaar geleden samen met mijn vriendin naar een verzorgpaard. Haar eigen paard was overleden.. en zij dacht door het te verwerken aan een ander paard te beginnen ;) We gingen dus opzoek. Wist toen nog niet eens dat bokt bestond :P Dus HEEL marktplaats afgezocht. We vonden een kleine shet, genaamd Sjors. Sjors was pas 3 jaar. En het was nu alleen voor het poetsen en verzorgen. Was eigenlijk niks voor mij, maar ik deed het zeker voor mijn vriendin. Zij was er wel blij mee, we konden natuurlijk ook andere leuke dingen met hem doen.

Uiteindelijk bedachten we ons, dat het toch wel elke dag 7 kilometer was, op een drukke weg. Onze ouders keurde het ook niet helemaal goed. Uiteindelijk toch weer verder gaan zoeken ;)

Toen dacht ik aan Marnix. Het paard van mijn nichtje. Volgens haar had ze het erg druk, en eigenlijk geen tijd voor Marnix echt goed te verzorgen. We hadden een verzorgpaard: Marnix <3

Nog voordat mijn vriendin en ik naar Marnix konden gaan, kwamen mijn ouders met het volgende nieuws. In plaats van verzorgpaard, krijg je Marnix zelf. Ik natuurlijk SUPER blij :D :D Mijn grote wens, eigen paard, was uitgekomen :D Ik kreeg Marnix gratis, met zadel, 20 dekjes ofzo, en nog heel veel meer spullen :D

Ik ging Marnix een bezoekje brengen, voordat hij bij ons kwam :) Extreem vies, en lelijk, en dik. Maar toch, ik keek er niet naar. Ik kreeg hem :D En daar was ik al blij genoeg mee ;)

En nu na een half jaar hebben we een groot verschil gemaakt :D

Toen ik hem kreeg:

Extreem afgeschuurde manen... ;(
Afbeelding

Hij werd daar voor me opgezadeld, de borstriem zit 10 gaten te strak ofzo... En die benen zijn ook wat moois hoor.. Ook daar zie je weer zijn vreselijke manen...
Afbeelding

En hier kan je zien hoe hij veeeeeeeeeel te dik is. En hoe vies, zelfs na t poetsen..
Afbeelding

Maar nu, na ongeveer een half jaar. hebben we er toch iets moois van kunnen maken :D Na elke dag heel goed te schrobben, poetsen, manen inspuiten (met van die shine *D ), kammen, en weet ik t allemaal. heb ik dit voor elkaar gekregen :D

Afbeelding

Kijk die manen nu :D :D :D
Afbeelding

Jaa hij gooide net met zijn hoofd, en ik zit niet heel erg netjes, maar zo kan je zijn buikje een beetje zien :D
Afbeelding

Beter toch he <3

Laat maar een reactie achter :) Ik weet er mogen zeker nog wat kilo's vanaf. Maar wat een begin he :D

Balou_k

Re: De verbetering zit er nu echt in :D !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:49

Dit heb je al een geplaatst vind ik het paard er niet slecht uitzien, enkel de hoeven wat lang.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 20:51

Jaa weet het, maar nog niet bij haflingers, en nieuwe fotos :D

Jaaa weet t op die eerste, alle 4 de ijzers los, kwamen we aan t einde van de rit achter. arm paardje toch ;(

Edit: die rit waarbij die zo slecht uitziet :P

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:54

De hoeven wat lang!? Knappe ogen heb jij dat ze dat kunnen zien van die ene foto :')
Je hebt goed werk verricht hoor! Er mogen inderdaad zeker nog wat kilootjes af. Op de eerste foto's vind ik hem eigenlijk niet zo dik hoor, maar dat kan ik niet heel goed zien.
Alleen, het kan aan mijn ogen liggen (die zijn niet zo best als die van Balou_k helaas :P ) maar heb je nu nog steeds hetzelfde zadel erop liggen?
Dat lijkt me niet zo best voor zijn rug, aangezien hij flink van vorm en bespiering is veranderd, en je blijkbaar een voortuig nodig hebt om de boel tijdens een gewoon ritje op z'n plek te houden (of rij je alleen met dat tuig voor de sier?)
Dus misschien is het een idee om daar eens naar te kijken, dan loopt hij vast nog fijner!

Heel veel plezier nog met je paardje in ieder geval.

Edit: zie nu pas dat Balou_k het over de hoeven op de eerste foto's heeft, gelukkig heeft TS daar nu wat aangedaan.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:00

Jaa het is inderdaad hetzelfde zadel ja ;) Maar heb er een zadelmaker naar laten kijken. had inderdaad dezelfde gedachte als jou d0nnaa_dan :D De zadelmaker zei dat het zadel goed lag. Toch rijd ik er met bontje onder, vanwege de druk ;) Voor de rest ligt het zadel goed ;)

het zadel is een jaar niet gebruikt, daarna opgelegt toen hij zo dik was. Dus toen lag het niet goed. snap je het allemaal een beetje :P ??

En de borstriem is inmiddels weg ;) Volgens mijn nichtje schoof het zadel als een gek naar achteren. Dat is dus helemaal niet zo :P

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:01

Ja, ik snap het. Dan heb ik er niets meer op aan te merken :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:02

d0nnaa_dan schreef:
De hoeven wat lang!? Knappe ogen heb jij dat ze dat kunnen zien van die ene foto :')
Je hebt goed werk verricht hoor! Er mogen inderdaad zeker nog wat kilootjes af. Op de eerste foto's vind ik hem eigenlijk niet zo dik hoor, maar dat kan ik niet heel goed zien.
Alleen, het kan aan mijn ogen liggen (die zijn niet zo best als die van Balou_k helaas :P ) maar heb je nu nog steeds hetzelfde zadel erop liggen?
Dat lijkt me niet zo best voor zijn rug, aangezien hij flink van vorm en bespiering is veranderd, en je blijkbaar een voortuig nodig hebt om de boel tijdens een gewoon ritje op z'n plek te houden (of rij je alleen met dat tuig voor de sier?)
Dus misschien is het een idee om daar eens naar te kijken, dan loopt hij vast nog fijner!

Heel veel plezier nog met je paardje in ieder geval.

Edit: zie nu pas dat Balou_k het over de hoeven op de eerste foto's heeft, gelukkig heeft TS daar nu wat aangedaan.

Ja inderdaad.. Worden mijn ogen even bespotterd ;( Vriendelijk ben jij :+
Ik heb hier al eens op gereageerd dus verder had ik even niks te zeggen :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:03

hahaha wees blij met goede ogen :D Ik daaraantegen zie dus helemaal niks. zonder bril, die ik stiekem nooooit op heb :D

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:09

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:16

Jaaa heb eigenlijk een ergere foto. Je ziet t op deze niet zoo heeel goed. Maar vooral die manen. Maar hij is ook veeeeeeel dunner nu gelukkig :D Ben er echt blij om

En bedankt. Zou je denken dat die 18 is (op de laatste foto's <3 )

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 23:10

Zo naar de foto's kijkend heb je veel bereikt met je paardje en er veel plezier mee! Super joh! Dat is het allerbelangrijkste. En je zadel tja, ach, er zijn er zat die een voorbeeld aan je kunnen nemen. Jij laat het tenminste checken door iemand die je beschouwt als een vakman of vrouw. Op de foto's ligt het volgens mij ook best aardig. Als je idd al zonder borsttuig kan rijden zal het wel goed zijn. Zodra je paardje lastig wordt, is het weer tijd om er naar te kijken hè? En bontjes, als het niet hoeft, niet doen hoor. In de kussens van je zadel zit immers ook vaak wol. Of bij de jouwe niet?

Kijk eens op www.nvzr.nl. Daar staan veel tips hoe je als leek een beetje kan zien of je zadel wel of niet past. Best nuttige informatie.

Leuk dat je zo veel plezier hebt! Helpt je vriendin ook nog mee of is ie echt helemaal van jou?

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 07:45

Wat mij opvalt is dat hij nu zo tevreden kijkt.
Wat een leukerd.
He oud is hij?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 18:05

Dankjewel :D

@ idefix4: jaaa het bontje moet er wel onder :) het is namelijk zo. Het was echt volop zomer, t arme paard had t extreem warm met dat bontje. dus ik ging een keer zonder bontje. Bleek dus dat het zadel een beetje klapperde. Daarom het bontje eronder ;) Het kan misschien wel een opvulbeurtje gebruiken, en wat reparaties. maar op dit moment, ga ik het gewooon helemaal oprijden. Tot dat het niet meer kan hahaha :P Dan schaf ik me een 2dehandse aan :D

@Pien28: Hij is al 18 jaar :D En hij is nu ook veel vrolijker. Hij word soms alleen beetje gek van me, ik tut altijd zo lekker veel met hem hahaha. Hij geeft meer om eten denk ik :P