Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
arun schreef:Kaspar waarom geef je je vitaminen niet apart met wat tarwezemelen en schep gewone sportbrok met haver? Ruwvoer krijgt hij voldoende en in de winter dient dit als kacheltje.
'Liever lui dan moe' zal je niet oplossen met voeder dat zit tussen de 2 oortjes.
Waarom denk je dat hij iets tekort geeft ?
haitze schreef:mijn friese ruin krijgt van pavo ,natures best
hij krijgt twee keer per dag een pond,is voldoende voor hem
er zitten weinig suiker en eiwitten in,en hij gedeit er goed op,daarbij krijgt hij ook 4 keer per dag hooi vd grote balen,dus het hangt tussen hooi en kuil in.
en natuurlijk zn wortels en een appeltje op zn tijd.
o ja ik geef hem ook lijnzaadolie ivm dat hij swinters in een paddock[zand] staat,dan raken ze het eventuele zand ook makkelijker kwijt,je kan ook een scheutje zonnebloemolie geven[veel goedkoper]
haitze schreef:je krijgt je fries inderdaad niet actiever door er ander voer in te gooien
misschien moet je het leuker voor hem maken,veel afwisselingen in tempo,hem scherp op jou maken.
mijn ruin had ook de neiging lui en ondeugend te zijn in het hele begin.
door afwisselend met hem te werken en veel grondoefeningen te doen met hem vond hij al die aandacht erg leuk,en werd ook scherp in zn denken en handelen.
ondeugend is hij nog steeds ,maar hij id beslist niet lui,het is zelfs een harde werker.
conclusie,hij vond het werken te afgezaagd,met veel afwisseling kwam de lust om te werken ook.
Letsdunit schreef:Mijn fries loopt fanatiek voor de kar maar heeft vaak jeuk aan haar achterbenen. Ik ben me ook eens in voeding gaan verdiepen en heb de meeste suikers eruit gegooid.
Ik voer smorgens van St Hippolyt de St Hippolyt Struktur Energetikum dit mix ik met Lucerne van Subli. Savonds heb ik muesli van Equifyt maar dan wel voor sportpaarden dus daar heb je niks aan maar die hebben ook meuslis voor ieder soort paard.
Sinds ik dit voer heeft ze geen jeuk meer, glimt als een spiegeltje en kan goed meekomen in haar dagelijkse werk.