Ik heb mijn paarden inmiddels alweer een paar maanden (eindelijk weer) bij huis staan.
Een aantal jaar geleden had ik ze ook bij huis en had ik op de kraamstal een (zwart-wit) camera met geluid gericht staan. Deze was met een kabel aan een tv verbonden en deze stond weer naast mijn bed 's nachts. Nu sliep ik vlak naast de kraamstal en had ik genoeg aan 15m kabel...
Nu bij mijn nieuwe huis hebben we een stal laten bouwen (+/- 100m van het woonhuis) en wil ik dus weer de drachtige merries in de gaten kunnen houden. Ik wil het liefste weer een camera (dan kan je op afstand meekijken zonder steeds te hoeven storen in de stal), maar 1 met kabel gaat nu niet lukken.
Wie heeft er ervaring met draadloze camera's (evt met nachtzicht) en kan mij een goede aanbevelen?
Daarnaast zit ik eraan te denken om naast de camera nog een systeem te gebruiken (bv halsteralarm, of singel). Wie heeft er ervaringen hiermee en dan vooral in combinatie met een camera en wat kan je me aanraden?
Ik wil niet het systeem gebruiken dat er een zendertje op de schaamlippen wordt vastgezet en die dan afgaat als de pootjesblaas naar buiten komt. Dit omdat ik bijna een merrie ben kwijtgeraakt waarvan het (dode) veulen verkeerd lag en er dus geen pootjesblaas naar buiten kwam.