[H][KWPN]Welke hengst voor stermerrie v. Farrington

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Donja

[H][KWPN]Welke hengst voor stermerrie v. Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 12:05

Afbeelding
Volumia
Farrington X Juventus X Triton
1.72m
M1 dressuur

link naar paardenfokken:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=77840

Voor mijn 8 jarige merrie ben ik alvast aan het rondkijken naar een hengst voor aankomend dekzeizoen. Momenteel is zij drachtig van Metall en zij verwacht in april haar veulen. Dit wordt haar eerste veulen.

Volumia is een massale merrie die goed in het rechthoeksmodel staat, ze heeft een vriendelijk werkwillig karakter, maar kan soms wat drammerig zijn.
Ik zoek een hengst die wat hoogbeniger is en die zeer goede bewegingen doorgeeft. De merrie heeft nl een wat korte/stugge stap en draf, de galop is echter ruim, maar dit zie ik graag bevestigd.
Ik zou een merrieveulen willen aanhouden om later weer verder mee te fokken / sport in, een hengstveulen is voor de verkoop.

Het liefste wil ik er geen voshengst op, aangezien ik dan zeker een vosveulen krijg..
Mijn merrie heeft een mooie maat, dit zou ik bij het veulen ook graag zien (min 1.68m).

Zelf heb ik al een paar hengsten in gedachten, maar ik ben benieuwd wat jullie zouden aanraden en wil dan ook graag de onderbouwing weten.

Donja

Re: [H][KWPN]Welke hengst voor stermerrie v. Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 09:22

Niemand een idee?

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:30

Bij deze merrie zou United in mijn ogen niet misstaan!
Citaat:
United lijkt geschikt voor goed ontwikkelde rijtypische merries die goed in het rechthoeksmodel staan. De hals moet niet te verticaal aangezet zijn en de bovenbouw dient sterk te zijn. De hengst kan in beweging zelfhouding, souplesse en het vermogen tot schakelen toevoegen.

Citaat:
Verrichting Ermelo 2004 (15-03 t/m 21-05)
United is een actieve, werkwillige hengst. De hengst heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver en goed van ruimte. De draf is lichtvoetig met veel souplesse. United heeft in draf veel schoudervrijheid en een goede afdruk. De hengst toont veel oprichting en kan in draf zeer goed schakelen. De galop is ruim met een zeer goed gebruik van het achterbeen. De hengst galoppeert met veel oprichting en heeft een mooi voorbeengebruik. United heeft zeer veel aanleg als dressuurpaard en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:43

Je hebt dus een hengst nodig die souplesse door vererft en een goede galop.In mijn ogen zou ze iets edeler mogen en ik denk niet dat je van United een mooier paard krijg.Dan zou ik eerder voor Tuschinsky gaan.Maar een hele andere optie waarbij je zeker weten de galop behoud en een hengst die veel gummie vererft is Quattro B.
Of een van zijn zonen{kleinzonen} Quando Quando of Quarterback.
http://www.youtube.com/watch?v=EPa7cTjl ... re=related
Quarterback
http://www.youtube.com/watch?v=4z-VBH2H ... re=related
Quanda Quando
http://www.youtube.com/watch?v=_jsUmMFx ... re=related
Quarttro B

love_khyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:50

Voor een mooie vos te fokken heb ik ook wel 2 hengsten voor jou merrie.
UB40 - heel goed achterbeen, veel souplesse, ruime gangen
Charmeur - maat, beweging
Wel heb je dan beide keren te maken met Jazz bloed, weet niet of je dat wil.. ;)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 10:44

Ik wil juist liever geen vos...

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 12:24

hihi liever geen vos? Liever wel een vos die goed kan bewegen dan een lelijke zwarte :D

Het is dat je zegt dat de stap beter kan, anders had ik aan Jazz gedacht. Denk dat die heel goed kan passen qua model en adel bij deze merrie.

Aan de andere kant komt Apache bij mij naar boven. Heb je die hengst wel eens gezien?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:17

Sorry ik kan niet lezen geloof ik haha,ik ben benieuwd of Metall de stap gaat verbeteren.Ik ga er nog even over nadenken..welke hengsten had je zelf in gedachten?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 19:09

Zelf heb ik vooral wat jongere hengsten in gedachten, dus wat die echt gaan doorgeven wordt natuurlijk ook nog even afwachten. Maar wat ik aan nakomelingen heb gezien lijkt me veelbelovend. Maar ik ben erg benieuwd wat men nog meer passend vind voor mijn merrie.
Wat ik tot nu toe al in gedachten heb:
Apache
Amazing Star
Armani
Maar ook Johnson vind ik een optie.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:03

Ik ken deze merrie van dichtbij. Punten van aandacht zijn het lichaamsgebruik, gebruik vh achterbeen en zeker ook karakter. Ze is niet gemakkelijk te rijden..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:12

Hoe gebruikt ze haar achterbeen dan? Ik denk dat je een hengst nodig hebt met een goed achterbeen gebruik en veel souplesse en veer.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:00

Wat ik gezien heb is dat ze het ab meer door mag laten treden. Dus zou ik een hengst gebruiken die dat extra geeft. Power heeft ze wel en er komt ook wel een indrukwekkend dier binnen :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:38

Wat vinden jullie van de net ingeschreven hengst Cupido?

Dat indrukwekkende dier met power, dat klopt wel!