Ik weet dat hie al veel onderwerpen over zijn, maar ik weet het even nie meer en heb er de hele avond over gelezen met als gevolg dat mijn hoofd er vol van zit en ik niet kan slape. Even als inleiding, zelf heb ik een 4 jarige fjord. Heb haar sinds juli dus nog geen winter met haar gehad.
Dus de vraag wel of geen deken?
Zelf dacht ik van wel aangezien ze een dikke vacht gaat krijgen en die wordt in de winter met rijden nooit droog. Scheren wil ik liever ook niet doen, dan gaat de functie van de vacht helemaal door de war en naar mijn idee hebben ze het dan eerder koud dan warm. En ik weet dat als je een deken op legt dat de vacht dunner blijft, en dat het zijn natuurlijke werking niet meer heeft omdat de haren plat gedrukt worden door de deken, waardoor ze nie meer omhoog kunnen staan om lucht en dus warmte vast te houden.
Dus ik gaan lezen op internet en niet echt makkelijk iets kunnen vinden waar ik iets aan had en wat ook een goede uitleg gaf waarom. ( waarom vind ik altijd belangrijk wat als er geen goede uitleg en argumenten zijn waarom het dan doen? omdat iedereen het doet?) Dus dan toch maar een deken.... Die er nu op het moment nog op ligt, maar misschien morge niet meer.
Ik begon met een stuk te lezen over wel of geen ijzers, kwam bij [url]paardnatuurlijk.nl[/url]ik daar verder lezen. Toen kwam ik bij natuurlijke stallen en ging ik op google zoeken waar die zijn in de buurt. ( kan je vertellen dat er niet heel veel van zijn jammer genoeg) Toen kwam ik op de site van stal mansour. Zij hebben hun paarden dag en nacht buiten staan het hele jaar door! En daar zag ik het onderwerp DEKENS? staan. http://www.mansour.nl/content/view/75/105/ Na dat gelezen te hebben ben ik nu om half 2 s'nachts toch sterk aan het denken om de deken er af te halen en mijn lieveling een teddy vachtje te laten krijgen! Daar staan namelijk geschreven dat een zwetend paard niet ziek wordt omdat hun lichaam en vacht heel anders werkt dan de meesten van ons denken!
Nou ben ik benieuwd wat anderen mensen hier van denken, want ik wordt nog al snel enthousiast over dit soort dingen en zie dan misschien tog wat nadelen ofzo over het hoofd.
Ik hoop dat meer mensen hier wat aan hebben en hun mening willen delen! Want iedereen wil het beste voor hun lieveling

Groetjes Stephanie