VKH 4 december ERMELO

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trishvm

VKH 4 december ERMELO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 14:38

A.S. 4 december wordt weer de jaarlijkse New Forest hengstenkeuring gehouden.
Hier komen (meestal) een zestigtal jonge hengsten voor een hengstenkeurings commissie in de hoop
om later op centrale hengstenkeuring in februari goedgekeurd te worden.
Dit zijn altijd druk bezochte keuringen van het new forest stamboek.

Mijn vraag aan jullie wie gaan er heen en breng je ook een jonge hengst voor?zo ja,staat ie in training
of doe je het zelf?

Wij gaan wel met ons jonge hengstje,hij is nog niet opgegeven,maar het lijkt positief.
Wij zijn hem zelf aan het trainen,hij wordt met de week mooier.
Hij heet Dodo Dancer en is een Lex x N.M. Patrick x Corso

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:37

Ik heb nog geen plannen om te gaan. Ik vind het, met 2 kleine kinderen, werkelijk een PIEP weekend om een keuring te organiseren.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 00:06

ja naomi da's waar,maar 5 december is een dag later.wij vieren het gewoon zondagmiddag.en vorig jaar was de keuring echt 5 december,toen hebben we een brief aan de beste man geschreven en in de schoen gedaan dat het beter was als die een dag later kwam :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:42

Helaas ben ik ook niet van de partij dit jaar. |( Het is inderdaad een zeer ongelukkige datum, bovendien is het ook nog eens mijn werkweekend.

Stal_Fiore

Re: VKH 4 december ERMELO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:28

Helaas van de rot datum.
toch ga ik proberen heen te gaan... heb ik de toekomst misschien zelf een hengst om voor te brengen daar, dus even kijken hoe het er aan toe gaat is niet verkeerd.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:00

5 dec is iid een dag later, maar niet alle vieringen zijn op de 5e. die op bedijven zijn bijv op 4 dec...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:12

Ik zal er ook weer zijn. De 2 voorgaande jaren was ik er met school om aan te jagen. Maar nu ben ik van school af dus ga ik vanaf de tribune de jonge hengsten bewonderen.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 10:42

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik zal er ook weer zijn. De 2 voorgaande jaren was ik er met school om aan te jagen. Maar nu ben ik van school af dus ga ik vanaf de tribune de jonge hengsten bewonderen.

hopelijk staat de baan niet weer zo megavol met aanjagers....

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:04

nee dat mag ik ook niet hopen, het is niet heel bevordelijk voor het tonen van je hengst.
nou moet ik zeggen dat toen wanneer er minder stonden het ook niet geweldig ging hoor, maar die hadden dan ook echt geen idee wat ze stonden te doen. beetje wapperen met die zweep...

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 11:07

hoop dat ze dat nu beter voor elkaar hebben,er was vorig jaar best veel kritiek over vanaf de zijlijn.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:15

ja elk jaar weer, ik snap dat mensen van bijv. de Groene Welle het ook moeten leren.
maar je hebt maar één kans op zo'n keuring en die wordt wel best verpest als er mensen in de baan staan die hun werk niet goed uitvoeren.
dan zou ik liever zien dat het stamboek mensen betaald om daar te staan, daar zou ik als eigenaar van een deelnemende hengst best geld voor neerleggen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:33

Niet alleen vorig jaar, de afgelopen jaren is het prut...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:52

Dat kan ik verder niet helpen dat het aanjagen niet gaat zoals iedereen wil, helaas. Het was ook veel te druk in de ring inderdaad, en samenwerking was ook niet om over naar huis te schrijven.... Maar het komt nu een beetje over alsof iedereen die er liep geen ervaring ermee had, maar er waren er wel met ervaring, maar ook een stel die het gewoon leuk vonden...

Het is waar dat je maar 1 kans hebt om de hengst goed voor de dag te laten komen en als dat dan door aanjagers om zeep wordt geholpen is dat onwijs rot.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:58

We vallen jou ook niet aan hoor AAASCHAAA

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:24

Ik vat het ook niet persoonlijk op van jullie ;) . Het is wel waar wat er gezegd wordt. het gaat al lang niet goed, en met de komst van de groene welle werd het niet veel beter. Het is al spannend en met zo veel aanjagers in de baan wordt het er niet beter op....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:57

but-weekend :\ .
Het lijkt me zo leerzaam, maar dit krijg ik echt niet geregeld rond Sinneklaas.

Misschien een tip voor iedereen die vindt dat de bewegingen van zijn hengst niet tot zijn recht komen op de keuringen, al dan niet door toedoen van aanjagers: laat alle gangen van de hengst eens thuis filmen door een ervaren filmer met goed apparatuur (dus geen wiebel de wiebel handy filmcamera'tje of fotocamera). Ben je echt overtuigd van je hengst, kun je met het filmpje eens naar de jury gaan. Je weet maar nooit, toch?

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:55

Ik vrees dat de jury's toch hun beslissing maken over wat ze die 4e december zien Gemma. Momentopname...

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:59

Ik kom uiteraard ook... zonder pony's.. ik heb alleen merries....

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:22

Ik heb zojuist de afspraak gemaakt dat we 's avonds Sint vieren in Friesland, dus kan mooi op doortocht langs Ermelo.

Kom je wel emt fototoestel Arlette?

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:12

Stal_Fiore schreef:

Daar moet ik nog even over nadenken, hij weegt zo zwaar :D

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 11:14

starlet schreef:
Stal_Fiore schreef:

Daar moet ik nog even over nadenken, hij weegt zo zwaar :D

nou inderdaad dat ie zo zwaar is,dus kan me voorstellen dat je er over na moet denken,arlette...hihihi

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:28

Ik ga ook naar de voorkeuring jonge hengsten. Heb er ontzettend veel zin in!! Vind het weekend qua planning ook niet zo erg hoor.
4 december is dan mooi mijn Sintcadeautje :P :D . Als mama van een kindje van bijna 4 is het toch heerlijk om er even lekker uit te zijn.
Bovendien is de goedheiligman pas 5 december jarig, dus dit jaar vind ik het makkelijker plannen dan vorig jaar.
Overigens was ook dat wel te doen. We hebben het gewoon s'avonds gevierd en de dag ervoor bij Opa en Oma.

Ik hoop dat het dit jaar beter gaat met het showen van de hengsten als vorige keren... Heb me regelmatig behoorlijk geërgerd aan de manier waarop die jonge dieren zo over de flos worden geholpen. Zo erg dat sommigen tegen de hekken omhoog begonnen te klimmen om maar weg te kunnen! Daardoor komen ze niet tot hun recht en er zit inderdaad héél veel werk in.
Maar het blijft lastig. Je zou beter gewoon een open ruimte kunnen hebben om het gangwerk te bekijken, zonder al die aanjagers en obstakels. Dan een apart gedeelte volledig omsloten met hindernissen, waardoor ze niet kunnen uitbreken of tussen mensen door kunnen crossen.

Ben benieuwd naar de nieuwe aanwas en vooral naar de (hopelijk) diversiteit aan bloedlijnen!
Ook hoop ik dat de jury dit jaar eens realistisch en oprecht selecteert.... :o :o want het waren niet alleen de aanjagers waar héél veel commentaar op was.... :+

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:24

Ja helemaal mee eens, de jury was ook om t janken...

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:30

Naomi: :(:) Jouw poownie kreeg wel als enige een enthousiast applaus van het publiek.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:46

Ja klopt, helaas kon de jury hem niet waarderen.

Dr zijn in Nederland mensen binnen het stamboek die veel te veel invloed hebben. Daar zou eerst eens wat aan moeten gebeuren, anders zal er nooit iets veranderen.