Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janouk schreef:Ik geloof niet dat een paard steeds in plashouding gaat staan om eigenwijs te zijn. Ook een haflinger niet.
poekie68 schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Hij mag idd 1 keer plassen, dat doet hij ook altijd. Hierna is het nu afgelopen, ik ben wel sterk genoeg en bij mij doet hij het ook bijna niet maar bij m'n dochter van 10 lukt het hem wel omdat zij niet sterk genoeg is om hem dan door te laten gaan, bij elke keer dat het lukt staat ie 3 passen later weer, heel vermoeiend voor haar, als ik wil wisselen mag dat echt niet want ze denkt dat ik dan heel boos ga doen en wil het winnen, ik ga dan maar longeren met haar erop, hij probeert het dan nog een keer, daarna niet weer en dan gaat het beter, alleen zij baalt dan en is chagrijnig en dan reageert hij daar weer op door lekker te sukkelen.
Soms gaat het wel goed hoor, het is niet altijd hetzelfde, maar àls hij na de eerste keer plassen geen zin meer heeft en begint is het mis... Hij is niet gemeen en verder erg lief, braaf en aanhankelijk.
Een buitenrit gaat wel goed, dit vinden we leuk, ik fiets lekker mee, gezellig kletsen, hij is niet bang voor (groot) verkeer.
Dus het is geen medisch probleem waarschijnlijk. En gisteren na een uur longeren op een stuk gladgemaakt maisland, heeft hij niet eens één poging gedaan.
Ik rijd zelf bijna niet en we zijn gewoon recreatieruiters, maar we moeten zoals iemand al schreef hem meer aan het werk zetten met veel variaties zodat hij meer afgeleid is.