Ik had laatst een discussie met iemand over het karakter van Samber nakomelingen.
Ik weet niet beter dan dat het paarden zijn met een gouden karakter (lieve, betrouwbare), die zeer graag en hard voor je werken.
Hij kwam had andere ervaringen om zich heen gehoord. Het zouden paarden zijn met een lastig karakter
Ik heb naar aanleiding van deze discussie nog eens zitten grasduinen hier op bokt, maar doe toch een poging met een eigen onderwerp.
Dus: Ik ben benieuwd naar ervaringen van mede lotgenoten als het gaat om het karakter van Samber nakomelingen
Ik heb zelf een bonte KWPN kruising met Samber bloed.
Dat wil zeggen zijn moeder is een haflinger en zijn vader is een Rossini x Samber.
Hij is lief, humoristisch, gezellig en misschien wel een beetje eenkennig.Maar soms ook stronteigenwijs met een eigen wil.
Hij werkt echt heel graag en is heel liergierig. Maar als hij vindt dat hij onterecht wordt aangepakt, dan zal je het weten ook (bok)
Nu heeft hij veel van zijn moeder, inclusief de eetlust van een haflinger. Maar nu wordt dat ook van Samber nakomelingen ook gezegd. Maar ook dat ze sensibel en temperamentvol kunnen zijn.
hij zal het 'best'van beide hebben, denk ik dan maar.....