flemmingh ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

flemmingh ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 19:50

Hoi,

Ik ben voor mezelf op zoek naar een sportpaard en nu had ik vlakbij een hele leuke gevonden.
Ik heb nog niet op hem gereden ofzo maar ik heb hem wel gezien en al veel informatie.
Voordeel is dat ik de eigenaren ook ken.
Het is een drie jarige donkerbruine. Heel mooi.
Maar nu ben ik wel benieuwd. Zijn vader is Flemmingh.
Hebben jullie ervaring met zonen en dochters van Flemmingh of de hengst zelf?
Of kun je me wat meer over deze paarden vertellen.
Ik ben namelijk wel benieuwd wat ik kan verwachten bij zo'n paard in de toekomst en hoe ze zich gedragen en wat je er mee rijdt.
Nu weet ik zo niet wat zijn opa is maar daar kan ik nog wel achter komen.

Nou ja laat maar weten als je ook maar iets weet!

Groetjes,
Maaike

Yontheke

Re: flemmingh ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:54

Ik heb ooit een 3 jarige flemmingh hengst ingereden.. Hij was als hengst al heel erg fijn in de omgang en onder het zadel ging hij helemaal super. Hij had erg goede gangen en had een heel goed achterbeen gebruik. Ondertussen is hij 7 jaar en ben ik hem een tijdje geleden gaan opzoeken en is hij uitgegroeid tot een joekel van 1.70m :)
Ik vind de afstammelingen van flemmingh over het algemeen erg super lopen en ook in de omgang zijn ze erg fijn.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:57

Ik heb een tijdje met de hengst zelf gewerkt op mijn stages ''vroeger'' een hele fijne vriendelijke hengst!
Ik ken een aantal nakomelingen, over het algemeen een fijn karakter en ze lopen fijn in de dressuur en springen. Wel heb ik gehoord dat ze een gevoelige rug zouden hebben. Maar ook gehoord dat ze vaak tot het uiterste voor je gaan!!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:00

Ben nu zo'n 2 jaar in het bezit van een 8-jarige Flemmingh ruin, hij is bruin en ook zo'n 1.70. Ik ben erg blij met hem, heeft een super karakter en heeft erg goede gangen, mits je dat eruit kan rijden (lukt bij mij nog niet altijd ;)). Voor foto's zie mijn profiel. Wat ik ook merk is dat hij echt vertrouwt op mij, ben ik onzeker, voelt hij zich onzeker en als ik me zeker voel, is hij dat ook :j

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 20:00

Dat klinkt echt helemaal geweldig!
Ik ben benieuwd naar nog meer ervaringen.
Ik wil hem gaan gebruiken voor zowel het dressuur als het springen al ben ik meer actief in de dressuur.
Zijn ze niet heet? Daar hou ik niet zo van maar een beetje een fijn paard wel. Een gevoelige rug is niet erg...
Heb liever een fijn paard wat echt voor me gaat.

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:12

Vallie (mijn Flemmingh) is meestal niet heet, maar net als ieder ander paard heeft hij wel eens hete buien (met name als het waait), maar dan is hij nog steeds goed te bewerken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:17

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:43

F-AM -> FB

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:58

hey,

ik heb zelf een flemmingh merrie gehad en dat was een topper.... was niet de makkelijkste, maar was erg leergierig.... nooit spijt van gehad.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:04

Mijne is een super werkwillende merrie. Gaat voor je door het vuur. Denkt somsiets te veel mee hahaha. Succes ermee.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:43

hoi, ik heb een 4 jarige ruin van de vader flemmingh, ik moet zeggen zijn lkarakter iets wat gecompliceerd,,, hij is niet gemeen maar wel heel gevpoelig, dus pakt snel de onrust van de omgeving aan,maar inderdaad hij heeft ook een moeder utopia,,, wie weet heeft hij het daarvan hoor,, hij heeft zeker super mooie gangen en is heel slim.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:19

ik ben helemaal super blij met mijn nu 5 jarige flemmingh merrie.
ik heb in dec mijn vorige paard gekocht en wile graag een nakomeling van flemmingh ivm het geweldige karakter en het meestal werkwillige en goede gangen.
kijk eens in het flemmingh topic

Mercredi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:45

De meeste Flemmingh nakomelingen zijn fijne sportpaarden.

Vaak zijn ze ook nog veelzijdig, met mijn Flemmingh afstammeling reed ik zowel dressuur als springen.

En ze hebben super fijne karakters.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:51

Ik heb nu ook bijna 2 jaar een flemmingh merrie van nu 7 jaar.
Het is een grote merrie van 1.77.
Heb echt nog nooit z`n fijn paard gehad. Ze is super in de omgang en braaf maar wel actief met rijden.
We zijn in 1,5 jaar van het B naar het M1 gegaan.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:56

Bij ons op stal staan drie nakomelingen van Flemmingh, waarvan er eentje van mij is.
De mijne is een merrie, 1.66m, erg gevoelig, voorwaarts, werkwillig maar vooral een lief paard.
De andere twee zijn ruinen, wel gevoelig maar een stuk rustiger in het hoofd dan de mijne.
Zijn ook alle twee hele lieve paarden, de ene is in de 1.70m en de andere in de 1.80m.

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:04

Pittig, maar wel heeeel lief <3