[TI] En zover gaat mijn liefde voor mijn tinkerdame

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paarden652

En zover gaat mijn liefde voor mijn tinkerdame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:00

Hoi,

Sinds september vorig jaar heb ik een tinkerdame. Op dit moment is ze 3 jaartjes jong. Ik had ze dus op haar 2 jaar. We hadden haar drachtig gekocht, dat maakt dus dat ze in het voorjaar is bevallen. Nu gaan we haar veulen weg doen. En toen stelde mijn pa me voor de keus: Ofwel word mijn tinkerdame van mijn zussen en mijn pa (die kunnen niet rijden, alleen wat hobbelen) en krijg ik een sportpaard (hij had er 1tje op het oog: 1.30 springen), ofwel doe ik verder met mijn dame en koopt hij een hobbelpaardje voor mijn zussen.

Na veel discussiëren over het feit dat ik Kira als sportpaardje wou blijven houden en zij maar een ander paard moeten zoeken heb ik toch eindelijk mijn gelijk gekregen. Ok, ik kan begrijpen dat mijn zussen graag Kira hadden gehad, want tenslotte kennen ze haar al. Maar Kira, die kan ik niet afgeven. Het is misschien egoïstisch, maar ja, ik heb Kira zelf opgeleerd, ik heb haar alles geleerd. Hoeven, stilstaan, zadel op de rug etc. Op dit moment rij ik er 2 maand mee en ze is zo fijn te rijden. Ze luistert schitterend op beenhulpen, ze heeft nauwelijks aansporing nodig. Als iemand anders erop gaat zitten doet ze haar eigen zin en loopt ze nog liever door de draad dan de luisteren.
Ik hou gewoon zoveel van haar om haar af te geven aan mijn zusjes en te zien hoe dat Kira een hobbelpaardje wordt, terwijl ze als tinker zoveel meer in haar mars heeft <3

Abeltje77

Re: En zover gaat mijn liefde voor mijn tinkerdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:01

Ik weet dat het niet heel veel voorkomt maar 'tinker' en 'sportpaard' kunnen toch ook wel eens goed samengaan?

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:21

Ja, maar ik moet kiezen tussen 1 van die 2. Ofwel het sportpaard, ofwel mijne tinker ;)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:25

Tja, het is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken, maar persoonlijk zou ik zelf voor de tinker kiezen.

Julie hebben een band opgebouwd, van elkaar geleert, en samen kunnen julie ook veel hogerop komen dan je misschien zelf denkt.

Ik heb ooit de keuze gemaakt om mijn tinker te ruilen voor een 'sportpaard' maar als ik er nu acheraf naar terugdenk heb ik er best spijt van gehad.

Bamm__Bamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:28

met je tinker kom je er ook wel!!! :D
top paardjes.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:33

paarden652 schreef:
Ja, maar ik moet kiezen tussen 1 van die 2. Ofwel het sportpaard, ofwel mijne tinker ;)

Wat ik bedoel te zeggen is dat tinker en sportpaard niet altijd twee verschillende dingen hoeven te zijn.

Waarom zou je tinker geen sportpaard kunnen worden? Sommige tinkers kunnen heel goed meekomen in zowel springen als dressuur.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:49

lastige keuze ja.
maar het is ook weer zo, je tinker blijft toch altijd bij jou als het ware, als hij van je zussen wordt, je kunt er altijd even langs enzo. (toch?)

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:44

ik zou ook de tinker-dame houden.
vooral als je haar alles zelf hebt geleerd. en zoals ik uit jou verhaal hoor, hoe gek je op haar bent,hoeft er toch geen twijfel te zijn.
je kan hoog komen met onze dames en heren hoor

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:52

Heb je verhaal een paar keer moeten lezen. Maar ik begrijp dus dat je vader vind dat je voor óf een sportpaard óf voor Kira moet kiezen? Ik zal dan wel een heel stuk voorgeschiedenis gemist hebben, want als ik die vraag gesteld zou krijgen zou ik zeggen: Gaat het wel helemaal lekker met je pa?
Het feit dat je Kira hebt en niet "een sportpaard" (tinkers en sport kunnen ook goed samen gaan :j ) zegt toch al genoeg, dus ik snap echt de reden van deze vraag niet.

Maar hoe dan ook: fijn voor Kira dat je voor haar gekozen hebt. Blijft ze lekker jouw paardje. Ik wens jullie heel veel geluk samen toe en veel rijplezier.