Pff, ik zit hier met de zenuwen tot achter men oren! Vandaag wordt men paardje opgevoeld, nu ze terug is van de wei, of ze nog drachtig is. Ze is nu 161dagen drachtig. Ik zit met de poepers dat ze niet meer drachtig is omdat ik ze in de zomer na haar gescand te hebben op 6 weken (toen zag je een mooi veulentje) is ze op de wei gegaan (ze is nog maar 3.5j) , heb haar nog gezien, maar niet in die mate dat ik kan beoordelen of ze nog hengstig is geweest of of ze het vruchtje is kwijtgespeeld! Deze opvoeling is puur voor mijn gemoedsrust, ben zo bang dat ze het kwijt is! Het is mijn eerste zelfgefokte veulentje! Duimen jullie mee?!
THx! Vanmiddag en vanavond geraak ik niet meer op bokt, maar ik laat morgenvroeg dadelijk het verdict weten! Ik hou het nu al bijna niet meer, de DA komt om 15u! Pfffff.... nog gedacht dat ik zo'n stresskip ging zijn! Wat gaat dat geven als ze op bevallen staat!
Cynthia82
Geplaatst: 06-10-10 18:41
En? En? En??? Ik ben heeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig!!
Charisma
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-10 07:58
Ze is het kwijt.... heb me al de ogen uit de kop gejankt....maar niks aan te doen... pfff baal echt wel....
Gebruikerit
Geplaatst: 07-10-10 08:02
Wat naar, Nou, in ieder geval sterkte en volgende keer beter.
Ja, idd! Ja, denk het wel! We moeten nog even wat bespreken met de mede eigenaars van de merrie, maar hopelijk komt het in orde!
Gem
Geplaatst: 07-10-10 09:56
Jammer hoor ! Als je komend voorjaar een beetje vroeg begint met dekken, dan kun je je nog wat "missertjes" permitteren. Hopelijk pakt het natuurlijk in 1 keer goed, maar dan heb je iig nog wat extra kansen.
Nu was ze ook van de eerste keer drachtig, veulentje gezien op 7 weken, en toch kwijtgespeeld erna. Echt balen, keek er zo naar uit...
Gem
Geplaatst: 07-10-10 10:04
Ik bedoel dus eigenlijk: mocht het weer na 7 weken misgaan, dan heb je nog een dik half seizoen voor je om het nogmaals te proberen. Ik ben zelf overigens niet zo voor het herhaaldelijk opvoelen. Als het tweelingdracht-risico uitgesloten is, doe ik daarna bij twijfel liever de urinetest.