Wij hebben ook een Welsh Cob. Ik rij er dressuur mee en start over 2 weken voor de eerst keer M1.
Ik heb ook een tijdje in de springles gereden maar ze is niet zo dapper (ook niet met plassen, plastic zakjes, paraplu's e.d...). Voor de kar was wel een doel maar daar is ze absoluut niet geschikt voor! Het is ons ook afgeraden door de dierenarts (rijdt zelf ook 4-span klasse 3 SGMW) en een vriend van ons die 4-span klasse 2 rijdt. Buitenrijden doe ik er wel mee maar niet te veel, hooguit 1x per 3/4 weken.
Voor wat ik wil met mijn cob is ze echt super geschikt! Ik vind dat ze een heerlijk doorzettingsvermogen hebben en ontzettend leergierig zijn (de mijne in elk geval
).
De prijs van een cob zou ik niet weten, wij hebben haar al gekocht toen ze 3 dagen oud was dus dat scheelt wel wat met een opgeleid paardje
Onze Welsh A merrie (yaverland carousel x waxwing arien) komt bij de High Flowns Stud vandaan en daar stond ook de cob dekhengst Bronfoel Harri. Daar heb ik een paar keer mee gereden en mijn moeder en ik besloten dat we daar een nakomeling van wilde. Hij heeft maar 1 dekseizoen (geloof ik) in Nederland gestaan en zo'n 5 merrie's gedekt. Veel keus hadden we niet maar ik heb super blij met m'n knollie!
ps. foto's in mijn profiel.