ik vroeg me weleens af tot hoe oud vinden jullie dat haflingers de wedstrijden inmogen? mijn eigen haflinger is 18 (wat niet zeker is eigenlijk) en ze is net nog 1 van 4. Ze zeggen allemaal op de manege tegen mij, waarom rijd jij nog geen wedstrijden? dus wat vinden jullie?
Nessie
Geplaatst: 05-10-10 15:37
Dat kan nog prima, hier loopt ook een Haflinger in het Z en die is ook rond de 20 volgens mij
Ligt wel aan de conditie van het paard, de 1 zal je eerder mee stoppen dan de ander.
Die van mij is 17 en loopt nog wedstrijden Als je ze goed in conditie kan houden kan dat prima
Mirranda
Geplaatst: 07-10-10 13:22
Mijn oudste van 16 is aan zijn tweede jeugd bezig hoor Mijn overbuurmeisje is helemaal gek met hem en start sinds kort officieel met hem (eerder al de F-proeven gereden op hem).
En weet je: hij loopt veel beter dan ooit tevoren. Toen ik met hem startte was hij moeilijk voorwaarts, maar je hebt nu een hele andere haf onder je.
Dus leeftijd speelt geen rol denk, zal afhangen van de lichamelijke conditie. Lekker gaan startne dus
mijnes is 16 en loopt nog prima mee in de wedstrijden, zowel springen als dressuur. springen ga ik aankomend jaar wel me laatste jaar in. omdat ik daarna naar de paarden moet ivm me leeftijd. maar dan ga ik zeker nog wel even door bij de paarden met de dressuur!