Niki stam.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Niki stam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 13:37

Hallo mensen.

Ik rij sinds enkele maanden een jonge osmium uit de niki stam (moederlijn).
Zijn hier nog meer mensen die een paard uit de niki stam hebben?

Ik ben benieuwd. Ik vind het heerlijke karakters om mee te werken trouwens.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=540324

Zarena

Re: Niki stam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:20

Ik heb een 3 jarige Whitesnake merrie uit de Niki stam.. Ben benieuwd hoe ze gaat worden, want ze loopt nog niet onder het zadel!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:27

Ja heb er twee van lopen, Baldur Mansolein en Larimar Mansolein. Beide makkelijke karakters en fijn bewerkbare paarden. Voor info zie onze site.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:13

Een vriend van mij heeft een zuster van de moeder van jouw paard. Daniki v. Nimmerdor.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:14

Wij fokken met meerdere (springgefokte) merries uit deze super stam. Raniki v. Lancelot, Dutch Niki v. Mermus en Taniki v. Kalypso. Geweldige paarden, erg mensgericht.
Navidad: wij hebben elkaar ontmoet tijdens de hengstenshow in Duitsland eerder dit jaar (via Hans Rhebergen). We hebben toen heel lang staan te praten.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:43

Hoogendroog, dan komen jullie uit Gelselaar toch? Dat kan ik me idd nog wel herrineren. Ik wist niet dat jullie ook met deze merrie stam fokte.

Yootha, wat leuk. Ook zo mensgericht? en fijn bewerkbaar?

Mansolein, werkwillig en fijn bewerkbaar, dat herken ik zeker wel.

Zarena, ik weet bijna zeker dat ze je niet zal teleurstellen. Succes!

Persoonlijk vind ik dit een van de fijnste karakters om mee te werken als ruiter zijnde. Bij caberetto duurde het even voordat ik hem echt voor me had gewonnen, maar die loopt nu als een trein, en geeft me 100% vertrouwen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:52

Mensgericht, dat is echt van toepassing op de Niki's! In het begin kunnen ze qua rijden nogal lastig zijn, maar daarna: super!
TS: je hebt de goede voor je!

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:00

Ik heb een 2,5 jarige hengst uit de niki stam zijn moeder is Mawaniki zo'n lief paard en een grote wil om het gezellig met je te hebben, ik speel gewoon wat met hem in de bak en als ik klaar ben met spelen dan loopt hij mee van "zijn wij nu al klaar" echt een hele grote lieverd letterlijk en figuurlijk 1.69.
Op 17-09 is zijn grootmoeder overleden, Waniki op 30 jarige leeftijd.
De vader van onze is Atlantic vdl dus voluit is hij Atlantic x Burggraaf elite x Joost x Kassander etc. etc.
Staat een filmpje van hem op You Tube onder Atlantic vdl hij heet Decurio WH.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:21

Wat leuk dat er zoveel mensen zijn met paarden uit de niki stam! Mijn ouders fokken al 30/35 jaar met de nikistam.

hoogendroog schreef:
Mensgericht, dat is echt van toepassing op de Niki's! In het begin kunnen ze qua rijden nogal lastig zijn, maar daarna: super!
TS: je hebt de goede voor je!

Mee eens, ze hebben een eerlijk karakter.

Navidad schreef:
Hoogendroog, dan komen jullie uit Gelselaar toch? Dat kan ik me idd nog wel herrineren. Ik wist niet dat jullie ook met deze merrie stam fokte.

Yootha, wat leuk. Ook zo mensgericht? en fijn bewerkbaar?

Mansolein, werkwillig en fijn bewerkbaar, dat herken ik zeker wel.

Zarena, ik weet bijna zeker dat ze je niet zal teleurstellen. Succes!

Persoonlijk vind ik dit een van de fijnste karakters om mee te werken als ruiter zijnde. Bij caberetto duurde het even voordat ik hem echt voor me had gewonnen, maar die loopt nu als een trein, en geeft me 100% vertrouwen.

Ook mee eens, maar ik denk toch zelf ook wel dat het paarden zijn waarbij je wel moet kunnen rijden, je kan er niet elke gemiddelde recreatieruiter op zetten. Ze zijn ook niet altijd even geschikt om een ontspannen buitenritje op te rijden. Dat is ook meteen de reden waarom ik niet op de paarden van mn ouders rijd :+

Ik heb sinds anderhalf jaar wel een veulen van mijn ouders; een 1.5 jarige merrie van Alba R x Corland.
http://www.youtube.com/watch?v=0WNs9oadnoo
Het is al net zo'n stuiterbal als haar moeder :+ maar ik wil er over 2 jaar toch wel op proberen te rijden :D . Het zou kunen dat ze te lastig voor me is maar dat zien we dan wel ;)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 11:35

hallo hinke.

wat klinkt me dat bekend in de oren zeg. Ik heb enkele maanden nodig gehad om het vertrouwen goed te winnen van hem. Alleen naar buiten gaat bij mij niet, ik zit hier aan de bosrand en dat is echt ohh zo fijn, maar wel met een ander paard erbij. heb meerdere keren gehad dat ik op een zandpad lekker aan het galloperen ben, voorop uiteraard, en dan ineens uit het niets staat meneer 90 graden omgedraaid. Hij is zo vliegensvlug. Ik heb hem altijd al gezien als een leuke uitdaging, wat we nu samen eigenlijk goed aan het overwinnen zijn. Momenteel word het echt mijn kameraad en gaat die voor me door het vuur. Wel moet ik allert blijven want hij heeft altijd zijn trucs nog en ook al is die nog zo bezweet, moe worden doet die niet. Moet ook meerdere malen een pas terug zetten, anders overloopt die zich zelf.

Ik ben er wel achter, heb je een niki voor je gewonnen, doet die ook alles voor je.