Vraagjes aan alle New Forest posters hier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Vraagjes aan alle New Forest posters hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 21:41

Hallo!
Ik merkte laatst (vandaag :P ) op dat het hier zo andere sfeer is.
Iedereen vraagt maar aan iedereen wie van wie afstameling is.
Ik mis de ''leuke sfeer''

Het is meer een centraal iets over afstammeling dan een punt waar iedereen alle leuke dingen met NF vertelt ofso.
Terwijl bij bijv. tinkerforum erg gezellige toppics zijn.

Waarom hebben wij dit hier niet ??

Groetjes!

Ik hoef btw niet aangevallen te worden :')

naomi_s

Re: Vraagjes aan alle New Forest posters hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:35

nou die laatste opmerking was geloof ik ook niet nodig of wel?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 22:38

Hoe bedoeld u?
Ik zet dat meestal neer als ik mijn mening neerzet aangezien sommige bokkers nogal heftig kunnen reageren ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:01

Elin_ schreef:
Het is meer een centraal iets over afstammeling dan een punt waar iedereen alle leuke dingen met NF vertelt ofso.

bedoel je zoiets? [NF] [HK]Wij zijn anders dan de rest,NFboel4 is beter dan de rest .
Ik weet niet wat er verder in de Tinkertopics gebeurt, maar er mag nou eenmaal "veel" niet.
Fototopics horen in ITP, met uitzondering van de taxatietopics en het verzameltopic. Kletspraat is er dus al middels bovenstaande link, verhaal van de dag is ook een aparte rubriek voor, evenemententopics zijn er alleen als er NF evenementen zijn (sportdag, keuringen etc.) en daarvan staan de uitslagen ook weer elders. Verder is de subrubriek om te discussieren. En als er weinig te discussieren valt, worden er ook niet veel topics geopend.

Ik begrijp je dus eigenlijk best wel hoor. Vind het jammer dat er zo veel topics naar "elders" gedirigeerd worden. Best leuk om af en toe je verhaal met foto's neer te zetten, maar je kunt niet meer doen dan een link plaatsen in [NF] Links naar topics buiten [NF].
Er zullen wel redenen voor zijn.

(Best kans dat dit topic nu verplaatst gaat worden naar forumzaken _O- )

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:22

Elin_ schreef:
Hoe bedoeld u?
Ik zet dat meestal neer als ik mijn mening neerzet aangezien sommige bokkers nogal heftig kunnen reageren ;)

ik weet hoe het gaat op Bokt en snap je reactie, maar om nu bij voorbaat al zo'n opmerking te plaatsen lokt natuurlijk alleen maar negativiteit op.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 19:14

naomi_s schreef:
Elin_ schreef:
Hoe bedoeld u?

ik weet hoe het gaat op Bokt en snap je reactie, maar om nu bij voorbaat al zo'n opmerking te plaatsen lokt natuurlijk alleen maar negativiteit op.

Achja het is maar hoe je het bekijkt.
Ik zet het er wel soms neer (niet altijd)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:01

Ik ga met de bovenstaande dames mee.
En verder denk ik niet dat het naar bedoeld wordt als er naar afstamming gevraagd wordt, maar meer belangstelling.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:20

AD: ik denk dat TS bedoelt, dat er vrijwel alleen maar "afstammelingen van" - topics lopen, en verder bijna niets. Daar heeft ze idd wel een beetje gelijk in.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:26

Ohh zo... hahaha.
Ja daar heeft ze wel een beetje gelijk in.

Vind de regels daarin ook wel een beetje krom.
je mag hier wel vragen naar afstammelingen van bijv. Brandy.
Maar ik mag geen topic plaatsen met 'gezocht nakomelingen van stal Angels Ditch".

Maar ts heeft wel gelijk dat er verder weinig andere topics staan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:42

Klopt, ik had een Eliza - nakomelingen topic gestart, maar ook die werd verwezen naar OV, terwijl je hier in NF juist de meeste kans maakt om gelezen te worden.

Wacht...... ik heb wel een leuk idee voor een nieuw topicje :+ .

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:45

naomi_s schreef:
nou die laatste opmerking was geloof ik ook niet nodig of wel?

Jij reageert ook meteen zo gezellig..... :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 23:32

gem schreef:
AD: ik denk dat TS bedoelt, dat er vrijwel alleen maar "afstammelingen van" - topics lopen, en verder bijna niets. Daar heeft ze idd wel een beetje gelijk in.

ja dat bedoel ik :+

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:17

Ik mis ook wel eens de diepgang over de zaken rondom de foresters. Dingen over bijvoorbeeld het keuringssysteem ofzo, om maar even een zijweg te noemen. Maar ja... kan zo snel ook geen topic bedenken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:45

Supertammy: Ik denk dat dat o.a. komt, omdat de oudere, ervaren (en meest grotere) fokkers, stamboekmensen, fokraad, juryleden etc. niet aan forums meedoen.
Omdat ze daar niet mee opgegroeid zijn (liever face to face dan op internet), omdat ze meest op hun eigen eilandje opereren, drukte in het bedrijf, omdat ze discussies liever op ledenvergaderingen houden, en er ook nog de site van de Brummerhoeve is waar gediscussieerd wordt....

Over 15 - 20 jaar (volgende generatie "oudere" fokkers :P ) zal dat misschien wel anders zijn!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:05

Tsja... en omdat ik bijna niet op keuringen en vergaderingen kom mis ik zulke dingen dus allemaal. :o Jammer. Naja... nog 20 jaar wachten dan en dan kunnen we het op het internet lezen ;) .