Drachtige New Forest merries 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

violente

Drachtige New Forest merries 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 14:54

Als enorme New Forestliefhebber en eigenaresse van mijn SUPER Newforestmerrie Mirte, zou ik het leuk vinden om met iedereen in contact te komen die ook een Forest heeft die drachtig is voor 2011. Je reactie is hier van harte welkom, met maximaal 2 foto's, en een beschrijving van jouw oogappel en natuurlijk de uitgerekende datum.

Onze merrie verwacht half juli een veulen van Sulaatik Versace. Daar kijken we enorm naar uit! Zij is zelf een bruine merrie uit de stam van de Vries. Haar moeder is de ster prestatiemerrie Courtney, de moeder daarvan is de keuringstopper en ster voorlopige kroonmerrie Nikki en daar de moeder is de welbekende elitemerrie Saillante.
Haar complete afstamming is: Mitch x Mescalero x Kantje's Ronaldo x Noordererf Chap.

Afbeelding

Mirte is een merrie uit duizenden. Ze heeft een geweldig karakter en brengt de zeldzame mix van familie-sport-keuringspony in één pony samen. Ze kan enorm goed bewegen en is daarnaast ontzettend lief en makkelijk in de omgang. Voor ons een droompony! We hebben haar nu alweer enkele jaren en zijn ontzettend blij met haar. Sinds januari is ze onder het zadel, maar door persoonlijke omstandigheden heb ik haar nog niet echt kunnen oppakken. Echter, na zelfs 4 maanden niets gedaan te hebben, is het opstappen en wegrijden! Een geweldige merrie.

Afbeelding

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:17

Hoi,

Geen merrie van mijn kant maar een 3 jarige afstammeling van Versace, misschien leuk om te zien? The Blitzz is van Versace uit de ster moeder Yvette, haar vader is Sulaatik's Benji.

Blitz is in april door mijn toen 12 jarige dochter zadelmak gemaakt, in mei werd hij 3. Drie weken geleden hebben we hem weer opgepakt (zie foto) Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit zo weg was van NF pony's, maar sinds deze ben ik helemaal om! <3

Afbeelding
3 weken ohz <3
Afbeelding

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 12:19

Wat een supermooie pony! Ben heel benieuwd of Mirte ook zo'n plaatje voor me gaat "bakken" ;-)
Nog vééls te lang wachten :o

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:01

Nou hè, dat wachten duurt zooooo lang, maar ik ben erg benieuwd wat Mirte in haar buik heeft!!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 23:07

Anders ik wel. Ze heeft al twee veulens gehad. Een geweldig merrieveulen van Higgledy Piggledy dat ze aan de voet had, toen we haar kochtten en een waanzinning hengstveulen van Melle Jerom. Ze was dragend van deze hengst toen we haar overnamen. Nu dan het eerste veulen van een hengst van onze eigen keuze en we hopen dat het weer net zo goed uitpakt. Droom is een merrieveulen, liefst in de kleur valk. Maar een gezond veulen is uiteraard het allerbelangrijkste! Nog heel wat weekjes wachten :o :P

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:29

Mijn kroonmerrie Buters Valiente (v: Oosterbroek Sergio) is drachtig van Sweet Forest Wizard. Ze heeft al 2 veulens van deze hengst gehad. De oudste is Ster, heeft de finale KNHS kampioenschappen voor jonge pony's gelopen, ruinenkampioen RK 2008. Het 2de veulen uit deze combinatie is naar Frankrijk verkocht. Beide waren hengsten dus ik hoop nu op een merrie:)
Ze is uitgerekend 13 mei 2011.

Stal_Fiore

Re: Drachtige New Forest merries 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:32

Leuk topic!
Alleen mag een verzameltopic helaas niet...
Wel zonder foto's.

lindake

Re: Drachtige New Forest merries 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 00:03

Verzameltopics zijn inderdaad niet de bedoeling. Daarom hier een slotje.