Het veulen had een infectie, de merrie was gewoon gezond. Op die rare plecenta na natuurlijk. Ze hadden dat nog nooit eerder gezien. Na de bevalling hadden ze de placenta grondig nagekeken en het viel erg mee hoe het eruit zag. Op de placenta was dan ook niets raars te zien uiteindelijk. Mochten we haar weer gaan dekken gaat ze sowieso eerst grondig nagekeken worden door een DA. Ik wil dan 100% zeker weten dat er geen afwijkingen zijn. Blijkt er iets niet oke te zijn gaat het gewoon niet door.
Dit jaar gaat het ook zeker niet worden. Ik vind het ten eerste al te laat en ten tweede moest ik er eerst niet aan denken. Nu begint de twijfel echter toe te slaan. Vooral omdat het zo'n leuk veulentje was en dat mijn merrie er zo dol op was. (vreselijk om haar mee naar huis te nemen zonder haar veulentje, ze was echt aan het zoeken nog
) Ik ben alleen zo bang dat er weer wat gebeurd, dat er dit keer wat mis gaat met de merrie. Vrienden van mij hebben dit jaar ook al hun merrie verloren aan een bloeding, nou kan dit altijd gebeuren maar ik ben zo bang dat het weer mis gaat.
De reden dat wij de merrie naar Utrecht hebben gebracht is omdat wij niet de mogelijkheid hadden om (goed) te waken. Ook waren we best bang voor de bevalling dus we vonden het een fijn idee dat ze ergens stond waar ze verstand van zaken hebben en meteen in kunnen grijpen. Vrienden van ons hadden het ook al een aantal keer gedaan dus vandaar.
Achteraf vraag ik mij af of we haar niet beter thuis hadden kunnen houden. Maar goed aangezien ze wel hulp heeft gehad was het dan misschien daar al fout gegaan. Bij een eventueel volgend veulen blijft ze sowieso thuis, al moet ik er een maand naast gaan slapen.
Dus aan de ene kant zou ik het heel graag willen maar aan de andere kant wat als......