Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mylittlejoy schreef:Niet dat ik als fokker bestempeld kan worden, maar het lijkt me dat je alleen fokt als je het kan betalen toch? Dus ik denk dat er inderdaad een hoop mensen zijn die normaal gesproken bewust fokken, en nu bewust leeg laten.
petraaken schreef:mylittlejoy schreef:Niet dat ik als fokker bestempeld kan worden, maar het lijkt me dat je alleen fokt als je het kan betalen toch? Dus ik denk dat er inderdaad een hoop mensen zijn die normaal gesproken bewust fokken, en nu bewust leeg laten.
Volgens mij is niet het dekgeld en de kosten het probleem maar eerder plaatsgebrek bij de fokkers.
marianna schreef:Het is geen raar idee om een merrie eens gust te laten. Maar om als reden 'de crisis' aan te voeren is mijn inziens niet helemaal juist. Dan had je een jaar of 3 geleden je merrie gust moeten laten, want nu verkopen paarden niet / minder goed. Dit geldt natuurlijk ook voor veulens, maar dat zie ik meer als korte termijn denken.
Ik mag hopen dat de prijzen over een jaar of 3/4 weer op een iets normaler prijsniveau liggen zodat de paarden die dan in de berijdbare / bruikbare leeftijd komen weer goed van de hand gaan. Wanneer nu iedereen z'n paarden gust laat, zul je zien dat er over een jaar of 3/4 weer minder of misschien wel te weinig paarden in de bruikbare / berijdbare en vooral betaalbare prijsklasse zitten.
marianna schreef:Het is geen raar idee om een merrie eens gust te laten. Maar om als reden 'de crisis' aan te voeren is mijn inziens niet helemaal juist. Dan had je een jaar of 3 geleden je merrie gust moeten laten, want nu verkopen paarden niet / minder goed. Dit geldt natuurlijk ook voor veulens, maar dat zie ik meer als korte termijn denken.
Ik mag hopen dat de prijzen over een jaar of 3/4 weer op een iets normaler prijsniveau liggen zodat de paarden die dan in de berijdbare / bruikbare leeftijd komen weer goed van de hand gaan. Wanneer nu iedereen z'n paarden gust laat, zul je zien dat er over een jaar of 3/4 weer minder of misschien wel te weinig paarden in de bruikbare / berijdbare en vooral betaalbare prijsklasse zitten.
petrea schreef:marianna schreef:Het is geen raar idee om een merrie eens gust te laten. Maar om als reden 'de crisis' aan te voeren is mijn inziens niet helemaal juist. Dan had je een jaar of 3 geleden je merrie gust moeten laten, want nu verkopen paarden niet / minder goed. Dit geldt natuurlijk ook voor veulens, maar dat zie ik meer als korte termijn denken.
dat klinkt leuk maar heb jij een glazen bol oidik niet
stef schreef:Dat niet kwijt raken ook met kwaliteit te maken heeft... k weet niet....
Umeo schreef:Voor de gewone hobbyruiter is het naar mijn mening goedkoper om een leuke 3/4-jarige te kopen dan een plezierveulentje fokken. Niet dat daar iets mis mee is natuurlijk. Maar als 4-jarige weet je wat je koopt, kan je kiezen of het een ruin/merrie is, kan je foto's maken, geen opfokkosten + risico (want meestal hebben zulke fokkers maar 1 veulentje per jaar), kan je het kleurtje,... kiezen!