ik moet eerst mij buitenhand tegen zijn hals aan leggen voor dat ik kan sturen. maar moet ik ook nog iets met mijn linker teugel doen ???dat hij op tijd afwend zeg maar. maar als ik van B naar E moet rijden of anders om en van A naar C kan ik niet recht rijden hoe kan dat hulp
Laatst bijgewerkt door andereas19 op 26-09-10 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt
MerelxG_R
Geplaatst: 26-09-10 15:51
Typ eerst eens je verhaal met hoofdletters en punten.
Anna_R
Geplaatst: 26-09-10 16:00
Eh, eerst even wat leestekens gebruiken liever, dat leest wat makkelijker. Maar goed. Als je naar links wilt afwenden, leg je je linker been iets achter de singel, buitenteugel op de hals idd (zoals je al zei), klein signaaltje op de linkerteugel en je schouders en hoofd richten op waar je naar toe wilt. Zorg verder dat het paard goed voorwaarts blijft. Het niet goed recht kunnen rijden kan heel veel oorzaken hebben. Hou je je paard goed voorwaarts, ben je zelf in balans? Zorg dat je je hoofd recht houdt en je heupen daar weer onder (dus niet naar links of rechts gaan 'hangen' met je gewicht) en hou je handen en benen mooi recht. Het kan ook met je paard te maken hebben natuurlijk: de meeste paarden zijn van nature scheef en dat kan weer veel gevolgen hebben (zoals het niet goed recht te richten zijn op een rechte lijn.) Misschien is http://www.rechtrichten.com wat voor je? Het belangrijkst is natuurlijk goed les te nemen! Van het internet kan niemand zien wat je doet, maar iig hier een paar tips. Succes!
andereas19
Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-10 16:03
nou in ieder geval wel bedankt maar ik heb meer steun aan mijn linkerkant want dat is de sterke kant van mij dus maar mijn gebrokenlijn 5 meter gaat wel goed maar de gebrokenlijn normaal komt een raar eind van de punt aan te zitten
Anna_R
Geplaatst: 26-09-10 16:55
andereas19 schreef:
maar de gebrokenlijn normaal komt een raar eind van de punt aan te zitten
Wat bedoel je precies? Met de 'punt' bedoel je X (midden v.d. bak?) En 'raar eind'?
andereas19
Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-10 17:56
jah ik vind dat stukje nooit mooi en gaat ook niet fijn