Dan denk je nog ja kan een keer gebeuren.
Nu weer er heen. Kreeg te horen dat ze veel te vet was en tegen hoefbevangenheid aan zat, nu is het een welsh pony die inderdaad wel wat te vet was maar volgens mij echt niet tegen hoefbevangenheid aanzat aangezien ze hier amper gevoerd worden, wel met hoor maar minimaal een half uur gras per dag op een wei van 20 x 40 ofzo
Maar goed het kon.
Ik steeds informeren, ja hoor gaat prima, ze is wat afgevallen en lijkt hengstig te worden.
Dan weer ja dan word ze gedekt..
Nou opeens stond ze in juni dus thuis op de stoep.
broodmager, haar ruggengraat stak er gewoon boven uit. Nou hoe je dat bij een welsh klaar krijgt in pak weg 2 maanden tijd weet ik niet hoor.
Bovendien was ze stokkreupel van de mok.
Ja ze wil niet hengstig worden dus kom ik haar maar terug brengen?
Nou volgend jaar beter dan he.
Maar dan ga je eens denken.
Mijn merrie heeft al 5 veulens gehad en werd altijd bij de eerste dekkingen drachtig. Nooit problemen bij de hengst gehad en nu zou ze de hengst alleen maar wegslaan?
Ik kon het niet geloven. En haar dan zo terug krijgen?
We waren het dus zat en wilde niet meer met dat station in zee.
We hebben toen de welsh hengst Bryn Storm gekocht en ik heb haar hengstig gespoten en na 5 dagen is ze gedekt. Toen heeft ze gewoon lekker samen met Storm gelopen en ze kroop er gewoon onder.
Wat nou wil niet hengstig worden? Wat nou slaat alleen maar naar de hengst?
Hoe dan ook vandaag is ze gescant op 28 dagen en wat denk je, zodrachtig als maar kan.
Wat ben ik blij dat we die stap nog hebben genomen en Storm hebben gekocht.
Nu 2 drachtige merrie's van hem staan dus in juli is het bij ons beschuit met muisjes!

Talasha 28 dagen drachtig

Belle 21 dagen drachtig.
Krijg nu overigens ook de meest vreemde verhalen over dat station te horen, was daarvoor al wel maar kon het nooit geloven omdat ze zo aardig overkomen enzo. Vreemd hoor maar wij zijn in ieder geval blij met onze dames en natuurlijk met Storm