Ik weet niet of het hier goed staat
Ik heb een 10 jarige haflinger waarvan al 8 jaar van mij. (foto's zie profiel).
Ik ben helemaal verliefd op hem. Hij heeft begin dit jaar zijn kaakbeen gebroken dus daardoor is onze band nog sterker geworden.
Maar het rijden is soms echt een probleem. Hij loopt wel goed. Hij kan de basisgangen en loopt hierbij aan de teugel. Hij is zeer laat beleerd en daardoor is de galop erg moeilijk voor hem. Maar hij is de afgelope maanden echt superhard vooruit gegaan. Van een boer naar een sporthafje zeg maar. Springen doen we ook eens af en toe. Vooral voor hem , dat hij eens rustig ontspannen kan doen wat hij het liefste doet

Nu heeft een vriendin van mij een sportpaard te koop staan. Een prachtige schimmelruin van 5 jaar. Wedstrijdklaar. Hij springt een parcours van 1m10 en kan aardig wat dressuur.
Nu weet ik het allemaal even niet meer. Ik wil graag eens een wedstrijd rijden enzo.. maar bij mij op stal zeggen ze dat mijn haflinger dat wel zou kunnen. Zo eens een licht wedstrijdje maar verder zou hij nooit komen.
Maar ik wil hem eigenlijk echt niet weg doen. Ik ben samen met hem opgegroeid.. ik ken hem door en door en hij zou voor mij door een vuur gaan.
Wat vinden jullie? Zou mijn haflinger nog veel kunnen leren ondanks dat hij al 10 jaar is?
dit is mijn haflinger :