Lightning Bug op eigen benen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Lightning Bug op eigen benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 10:14

Zondag 12 september was het dan zover Lightning Bug en zijn moeder Jade moesten er ook aan geloven, Bugje is een grote BUG geworden en moest na 4.5maand het ouderlijk nest iets eerder als gepland verlaten.
Zijn moeder Jade werd steeds magerder en liet hem bijna niet meer drinken en eiste alle brokken voor zichzelf op om zelf maar aan te sterken en op conditie te blijven om hem zo nu en dan van melk te kunnen voorzien. Ik heb hier best moeite mee gehad en heb echt alles geprobeerd maar niets hielp om haar voller te houden.
Ik heb haar de laatste week dat het veulen erbij liep elke dag even gelongeerd of met haar gewandeld zodat ze wel zonder elkaar konden en dat was geen probleem veulen at in notime een plak hooi op en een schep brokken als zijn moeder even weg was en zij kreeg na het werk of wandelen een schep brokken en een schep slobber dus ze kregen zo ie zo genoeg te eten ook zonder elkaar.
Veulen is super groot en al heel op zichzelf toen zijn hij bij zijn mams weg ging.

Foto´s van op de trailer en net uit de trailer heb ik niet want het uit de trailer krijgen was ook even een hele opgave erin ging zo maar eruit was wat anders haha.
Ik heb hem gedraaid in de trailer 2paards zonder schotten dus groot genoeg zodat hij met zijn neusje eerst de trailer uit ging en dat ging allemaal super geen probleem. Maar toen hij eenmaal omgedraaid was zag hij heel veel bomen en weiland en dat was toch wel even vreemd zo alleen zonder mama en dan ook nog met regen arme ventje... Hij ging met zijn voorvoetjes tegen het randje van de klep staan en met zijn achterhoefjes er aan allebij de kanten naast en zo stond hij dik 10min. te wachten tot hij de moet had verzameld om de stap te zetten, zonder dwang of trekken dat vond ik niet nodig het was spannend genoeg voor hem. Na 10min. werd de klep toch wel erg nat en heb ik er stro op gelegt zodat hij niet zou uitglijden maar hij wilde nog niet. Toen heeft een vriendin hem even een duwtje gegeven en nam hij een hele sprong zo van de klep af de wei in gelukkig.
Toen hij eenmaal op de wei stond bleef de kudde nog even weg gelukkig dus kon hij zelf even rustig bijkomen en onderzoeken.
Toen hij de rest zag begon hij te hinneken en daar kwamen ze...
Zie hier het resultaat 12 september en 2dagen later.
Helaas door de regen zijn de foto´s wat wazig en onscherp.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nu 14 september zijn maar 3foto´s maar wel met mooi weer en vriendjes voor het leven
Afbeelding
Mijn mooie D´amour KWPNxHaflinger bijna 2jaar
Afbeelding
Frankie FjordxBelg en Lightning Bug DuitserijponyxFries
Afbeelding
met zijn 3en de beste vriendjes

Dan staat er nog een belgische merrie Linda met haar veulen.
Leuk dat je even gekeken hebt naar mijn kudde kanjers.

Niicole__

Re: Lightning Bug op eigen benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:25

Wat een leukerd! Hij doet het goed zonder mama!
Die D'Amour is ook een mooierd zeg!

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:49

Wat een leuke beestjes heb je! <3 En hij is zo te zien al goed gewend aan zijn nieuwe 'familie' :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:42

Staat hij op de vier-na-laatste foto nou achter prikkeldraad? Dat lijkt me toch niet zo prettig met jonge paarden (zowiezo niet eigenlijk)

Wat een leuke paardjes heb je!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 17:13

Nee hoor hij staat niet achter prikkeldraad dat is dat dikke schrikdraad wat ze voor koeien veel gebruiken daar voor zit nog gewoon schriklint dat schrikdraad mag van natuurmonumenten niet weg gehaald worden dus hebben we er schriklint voor gezet maar ze kunnen er niet bij dus dat scheelt staat op het lint een hoop stroom dus komen ze er niet bij in de buurt gelukkig.
Dank jullie wel voor jullie complimenten over mijn kanjers.

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:17

wat een schat
wat heb jij een mooie pony's <3

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:08

oef, wat moeilijk om je tekst te lezen. Een leestekentje hier en daar zou dat al veel gemakkelijker maken ;)

Maar je hebt wel een leuk veulen zo te zien. Er staat wel maar weinig gras op de weide. Worden ze bijgevoerd?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 19:28

Snap niet goed wat je bedoeld dat mijn text moeilijk is te lezen zonder leestekens. Overal waar moet staan punten en hoofdletters en enters dus vind ik een beetje rare reactie.

Ook de reactie van je dat er weinig gras staat en of ze wel bij worden gevoerd, snap ik ook niet zo goed.
Je ziet nog geen kwart van de weide op deze foto´s. Er staat genoeg gras voor deze paar paarden ze staan er met zijn 5en en hebben 4hektare weiland en een 2 stukken bos van 2hektare om in te schuilen.
Elk paard dat hier op de wei staat ziet er goed en erg vol uit de veulens hebben het hier super en staan er super goed bij.
Ik ken paarden die met minder tevrede moeten zijn deze paarden worden nog niet bij gevoerd omdat het gewoon weg nog niet nodig is ze zijn stuk voor stuk half koudbloed of geheel koudbloed en die hebben heel weinig bijvoeding nodig als je ze goed onderhoud zo ook deze paarden. Als het nodig is dan worden ze bij gevoed ik kom er elke dag en elke dag komen ze graag even een kriebel halen en een appeltje eten daarna keren ze gauw weer om om lekker te spelen en te grazen.
Als ik maar weet dat mijn paarden niets tekort komen dan is dat goed.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:06

Wat een leuk beestje heb je zeg! heb ook net mijn veulen weggebracht en zij vond het in het begin ook erg spannend! een dag later stond ze gelukkig ook al te knuffelen met de andere babys! dat is altijd wel een geruststelling :)
erg leuke foto's!