Zijn moeder Jade werd steeds magerder en liet hem bijna niet meer drinken en eiste alle brokken voor zichzelf op om zelf maar aan te sterken en op conditie te blijven om hem zo nu en dan van melk te kunnen voorzien. Ik heb hier best moeite mee gehad en heb echt alles geprobeerd maar niets hielp om haar voller te houden.
Ik heb haar de laatste week dat het veulen erbij liep elke dag even gelongeerd of met haar gewandeld zodat ze wel zonder elkaar konden en dat was geen probleem veulen at in notime een plak hooi op en een schep brokken als zijn moeder even weg was en zij kreeg na het werk of wandelen een schep brokken en een schep slobber dus ze kregen zo ie zo genoeg te eten ook zonder elkaar.
Veulen is super groot en al heel op zichzelf toen zijn hij bij zijn mams weg ging.
Foto´s van op de trailer en net uit de trailer heb ik niet want het uit de trailer krijgen was ook even een hele opgave erin ging zo maar eruit was wat anders haha.
Ik heb hem gedraaid in de trailer 2paards zonder schotten dus groot genoeg zodat hij met zijn neusje eerst de trailer uit ging en dat ging allemaal super geen probleem. Maar toen hij eenmaal omgedraaid was zag hij heel veel bomen en weiland en dat was toch wel even vreemd zo alleen zonder mama en dan ook nog met regen arme ventje... Hij ging met zijn voorvoetjes tegen het randje van de klep staan en met zijn achterhoefjes er aan allebij de kanten naast en zo stond hij dik 10min. te wachten tot hij de moet had verzameld om de stap te zetten, zonder dwang of trekken dat vond ik niet nodig het was spannend genoeg voor hem. Na 10min. werd de klep toch wel erg nat en heb ik er stro op gelegt zodat hij niet zou uitglijden maar hij wilde nog niet. Toen heeft een vriendin hem even een duwtje gegeven en nam hij een hele sprong zo van de klep af de wei in gelukkig.
Toen hij eenmaal op de wei stond bleef de kudde nog even weg gelukkig dus kon hij zelf even rustig bijkomen en onderzoeken.
Toen hij de rest zag begon hij te hinneken en daar kwamen ze...
Zie hier het resultaat 12 september en 2dagen later.
Helaas door de regen zijn de foto´s wat wazig en onscherp.

En nu 14 september zijn maar 3foto´s maar wel met mooi weer en vriendjes voor het leven

Mijn mooie D´amour KWPNxHaflinger bijna 2jaar

Frankie FjordxBelg en Lightning Bug DuitserijponyxFries

met zijn 3en de beste vriendjes
Dan staat er nog een belgische merrie Linda met haar veulen.
Leuk dat je even gekeken hebt naar mijn kudde kanjers.